شناسهٔ خبر: 67470688 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فن آوری تولید موفقیت آمیز آناناس در ایستگاه چابهار

چابهار - ایرنا - رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان گفت: با تلاش‌های شبانه روزی، محققان این مرکز توانستند به فن آوری های تولید و تکثیر موفقیت آمیز میوه آناناس در ایستگاه چابهار دست یابند.

صاحب‌خبر -

خالد میری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: در راستای توسعه کشت آناناس در منطقه، هم اکنون نهال آن به روش ریز ازدیادی یا کشت بافت در آزمایشگاه کشت بافت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در حال تولید است.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی محققان این مرکز، کشت و تولید آناناس از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و هم اکنون با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در زمینه نوع بستر، تراکم کاشت و تغذیه مناسب آن، به تولید موفقیت آمیز این محصول دست یافته اند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان بیان کرد: مشخص شده که این میوه مغذی، لوکس و پرطرفدار به راحتی در زیر پوشش توری یا شیدهوس ها قابل تولید است و از عملکرد کمی و کیفی مطلوبی نیز برخوردار است.

وی با توجه به پتانسیل بالای تولید این محصول در شرایط اقلیمی خاص، بویژه در جنوب کشور گفت: صرفه اقتصادی و بهره وری مطلوب می تواند این محصول را جهت معرفی به بهره برداران و علاقه مندان تولید این میوه مفید، آنرا بعنوان الگوی کشت مناسبی بویژه در گلخانه های کوچک مقیاس و خانگی تبدیل کند.

نظر شما