شناسهٔ خبر: 67474628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۱۲ هزار خانوار روستایی خراسان شمالی بیمه شدند

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت: ۱۲ هزار و ۳۸۵ خانوار روستایی و عشایری در سه ماه سال جاری زیر پوشش این صندوق رفتند.

صاحب‌خبر -

محمدرضا بیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:‌ از مجموع این تعداد خانوار روستایی که زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قرار گرفتند ۱۱ هزار و ۶۲۰ مادر دارای سه فرزند و بیشتر و ۷۶۵ نفر نیز عادی ثبت نام کرده اند.

وی افزود: در مدت مشابه پارسال یکهزار و ۷۶ نفر از واجدان شرایط این صندوق خود را بیمه کرده بودند که با اجرای طرح بیمه مادران دارای سه فرزند و بیشتر جهشی ۱۱ برابری در زیر پوشش قرار دادن این صندوق ایجاد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی تصریح کرد:‌ در مجموع در دولت سیزدهم ۱۵ هزار و ۱۲۷ نفر زیر پوشش صندوق قرار گرفتند و همچنین در این بازه زمانی ۲ هزار و ۳۲ خانوار نیز از مستمری ماهانه برخوردار شدند.

وی گفت: تمرکز این صندوق در سال جاری بیشتر اجرای طرح بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند و بیشتر بود.

بیدی خاطرنشان کرد: استان خراسان شمالی از نظر تعداد جذب مادران دارای سه فرزند و بیشتر در پیش ثبت نام طرح بیمه رایگان رتبه هشتم را کسب کرده است اما اگر نسبت به جمعیت مشمول سنجیده شود در جایگاه سوم قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: اکنون تلاش می کنیم پیش ثبت مادران دارای سه فرزند و بیشتر را نهایی کنیم که این افراد رایگان در سطح یک درآمدی بیمه خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان‌شمالی گفت:‌ براساس ماده ۲۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تمامی مادران خانه دار روستایی وعشایری دارای سه فرزند و بیشتر که پیش ثبت نام شدند به صورت رایگان و با پرداخت ۱۰۰ درصدی حق بیمه توسط دولت می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بشوند و از خدمات بازنشستگی، از کارافتادگی، فوت و نقل انتقال سابقه بهره مند شوند.

وی تعداد اعضای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی را ۷۹ هزار و ۲۶۷ نفر عنوان کرد.

بیدی با بیان اینکه پرداخت هشت ماه حق بیمه توسط دولت فرصتی مناسب برای مشمولان این صندوق است اظهار کرد: بیمه شده در این صندوق تنها حق بیمه چهار ماه از سال را پرداخت می کند.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند و همچنین ۳۰ هزار نفر از این جمعیت نیز در مناطق عشایری سکونت دارند.

نظر شما