شناسهٔ خبر: 67465688 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امانت کتاب در مهاباد ۳۵ درصد افزایش یافت امانت کتاب در مهاباد ۳۵ درصد افزایش یافت

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد گفت: ۱۱ هزار عنوان کتاب طی سه ماهه اول امسال به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

صاحب‌خبر -

حسن سالاری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد با بیان اینکه ۱۱ هزار عنوان کتاب طی سه ماهه اول امسال به اعضای کتابخانه‌های این شهرستان امانت داده شده گفت: همچنین امسال در مجموع ۶۸۰ نفر برای عضویت در کتابخانه مهاباد ثبت‌نام کردند که با احتساب آن هم اکنون بیش از ۴ هزار نفر، عضو کتابخانه‌های عمومی این شهرستان هستند.

وی با بیان اینکه امسال همچنین بیش از ۳۳۵ عنوان کتاب در قالب ۳۷۷ جلد از طرف خیّران، شهروندان و علاقه‌مندان به مطالعه به کتابخانه‌های عمومی مهاباد اهدا شده، افزود: این کتاب‌ها پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز در قفسه‌ها قرار می‌گیرند تا اعضا و علاقه‌مندان بتوانند از آنها استفاده کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهاباد بیان کرد: هم اکنون ۵ کتابخانه عمومی و مشارکتی شامل ۳ کتابخانه عمومی و ۲ کتابخانه مشارکتی در این شهرستان فعال است و در آنها انواع کتاب با موضوع‌های متنوع و منابع مرجع، منابع دیداری و شنیداری و لوح فشرده نگهداری می‌شود.

سالاری بیان کرد: هم اکنون ۶۶ هزار و ۳۶۷ عنوان کتاب در قالب ۹۳ هزار و ۷۶۹ نسخه در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان موجود است.

وی با اشاره به اینکه سرانه کتابخانه‌ای در این شهرستان ۱.۲ مترمربع برای هر ۱۰۰ نفر است، یادآور شد: مهاباد تاکنون ۲ بار توانسته در سطح کشور عنوان «شهر خلاق کتاب» را به خود اختصاص دهد و سه روستای این شهرستان در ادوار مختلف به عنوان روستای دوستدار کتاب معرفی شدند که این امر نشان‌دهنده اهمیت کتاب و مطالعه نزد مردم فرهنگ‌دوست مهاباد است.

شهرستان مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما