شناسهٔ خبر: 67464858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حماس: وضعیت اسرا موید رفتار «جنایتکارانه» اسرائیل است/ آمریکا شریک این جنایات است

تهران- ایرنا- جنبش حماس امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی با اسرای ربوده شده فلسطینی از نوار غزه را به شدت محکوم کرد و آمریکا را شریک در این جنایات دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه القدس، در بیانیه جنبش حماس آمده است: وضعیت اسرای آزاد شده و اظهارات هولناکی که آنها درباره شرایط غم انگیز افراد ربوده شده از نوار غزه، مؤید رفتار جنایتکارانه کابینه رژیم اشغالگر فاشیست است.

حماس تاکید کرد: این جنایات مستمر در چارچوب تصمیم کابینه رژیم اشغالگر به عنوان بخشی از سیاست فاشیستی خود برای هدف قرار دادن و نابودی ملت فلسطین است که با پوشش کامل دولت آمریکا صورت می‌گیرد. واشنگتن شریک این رژیم در نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.

این جنبش همچنین اضافه کرد: ما از جامعه بین‌المللی، سازمان ملل و نهادهای آن می‌خواهیم که فوراً برای توقف این کشتار توسط کابینه رژیم اشغالگر نازی و لزوم حمایت از اسرا، بازداشت‌شدگان و غیرنظامیان در مناطق درگیری تلاش کنند.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: ما همچنین از کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌خواهیم که وارد عمل شوند و سرنوشت هزاران اسیر فلسطینی را که توسط ارتش رژیم اشغالگر از نوار غزه ربوده شده و در شرایط غیرانسانی به سر می‌برند، مشخص کنند.

این بیانیه پس از آن صادر شد که «محمد ابو سلمیه» مدیر بیمارستان شفاء غزه امروز پس از آزادی خود به همراه ۵۰ اسیر دیگر فلسطینی از زندان رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران در نوار غزه گفت: رژیم اسرائیل در زندان‌های خود خدمات پزشکی به اسیران ارائه نمی‌کند و بر خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی به آنها حمله می‌کند.

مدیر بیمارستان شفاء غزه با اشاره به اینکه اسیران فلسطینی در بدترین شرایط در زندان‌های رژیم صهیونیستی نگهداری می‌شوند، افزود: اسیران با کمبود شدید آب و غذا مواجه هستند و تحت شکنجه و آزار و اذیت قرار دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله تجاوزگرانه خود به نوار غزه هزاران شهروند فلسطینی از جمله زنان و کودکان خردسال را اسیر و در بازداشتگاه‌های خود نگهداری می‌کند. کادر و پرسنل بیمارستانی از جمله پرسنل بیمارستان شفاء از جمله این اسیران هستند.

پیش از این منابع خبری فاش کرده بودند که شرایط نگهداری اسیران فلسطینی همانند بازداشتگاه بدنام گوانتانامو آمریکا است.

نظر شما