شناسهٔ خبر: 67463198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار لرستان:

روستا نقطه آغاز اقتصاد کشاورزی

استاندار لرستان گفت: توسعه اقتصاد کشاورزی از روستا آغاز می‌شود که باید زیرساخت‌های لازم برای ماندگاری روستائیان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

روستا نقطه آغاز اقتصاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، ابوطالب شفقت امروز یازدهم تیرماه در جلسه تدوین برنامه اقتصاد کشاورزی لرستان که به صورت تصویری با مدیران دستگاه‌های اجرایی ذیربط و فرمانداران برگزارشد، گفت: راه اندازی قرارگاه، اولویت اول زنجیره ارزش اقتصاد کشاورزی است و از مدیران انتظار می‌رود برای توسعه روستا‌ها به عنوان پایگاه تولیدات کشاورزی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با تأکید بر ماندگاری روستائیان از طریق احداث مسکن و تأمین زیرساخت‌هایی همچون آب، برق و گاز اظهارداشت: توسعه روستا و اصلاح بافت کالبدی آن بسیار مهم است، چون موجب امیدواری مردم به ماندن در این مناطق خواهد شود.

استاندار لرستان ادامه داد: همچنین دستگاه‌هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی باید در خصوص اهمیت فرهنگ کار در جامعه و دین اسلام برای مردم تلاش کنند تا مردم روستا با وقوف به ارزش کار خود، به تولید و اشتغال بپردازند.

آقای شفقت گفت: اقدامات گردشگری تنها در حوزه میراث فرهنگی نیست بلکه گردشگری کشاورزی و طبیعی نیز باید در استان رونق یابد و از طرفی برنامه‌های نوآوری، آموزش، پژوهش و فرهنگی نیز برای سوق دادن سلیقه نسل جوان به فعالیت‌های مهم کشاورزی تدوین و اجرایی شود.

وی همچنین موضوع تأمین و تخصیص آب برای طرح‌های کشاورزی را مهم برشمرد و افزود: باید سطح بهره برداری آب در لرستان افزایش یابد و مدیریت شود تا بتوان به درستی از منابع خدادادی برای اشتغال و رونق اقتصاد کشاورزی بهره برد.

استاندار تأکیدکرد: کشاورزی تنها اقتصادی در کشور است که سهم اشتغال آن با احتساب فعالیت‌های وابسته بیش از ۶۰ درصد است، بنابراین نه تنها وزارت جهاد کشاورزی بلکه همه دستگاه‌ها موظند برای اجرای برنامه‌های قرارگاه استان تلاش کنند.

وی سی ضمیمه می شود...

نظر شما