شناسهٔ خبر: 67462225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مصالحه ۷۱ درصدی پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌ها

بیش از ۱۰ هزار مورد خدمات مشاوره از سوی مشاوران و روانشناسان فرماندهی انتظامی استان ارائه شد .

صاحب‌خبر -

مصالحه ۷۱ درصدی پرونده‌های ارجاعی به کلانتری‌هابه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی  گفت: ا در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد خدمات روانشناختی و مشاوره فردی به مراجعان به مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان ارائه شد که بازتاب این خدمات در کلانتری ها، مصالحه بیش از ۷۱ درصدی پرونده‌های ارجاع شده بوده است.

سرهنگ  آنقی افزود : سلامت روان یک جنبه حیاتی از رفاه کلی است و ضروری است که افراد بدون توجه به وضیعت اجتماعی – اقتصادی یا پیشینه خود به حمایت مورد نیاز دسترسی داشته باشند.
اوگفت: ارائه خدمات روانشناختی رایگان و با کیفیت می‌تواند تاثیر عمیق بر افرادجامعه  داشته باشدو از تشدید مسائل جلوگیری کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: یکی از اقدامات تاثیرگذار فراجا در این حوزه ، فعال سازی مرکز مشاوره آرامش در مرکز استان و دایره مشاوره و مددکاری در تمامی کلانتری‌های استان است .
سرهنگ آنقی با تاکید بر حیاتی بودن خدمات روانشناختی تخصصی در رسیدگی به نیاز‌های منحصر به فرد گروه‌های جمعیتی مختلف مانند کودکان، نوجوانان، سالمندان و جوامع حاشیه نشین گفت: این مداخلات تخصصی می‌تواند پشتیبانی مناسبی را ارائه دهد .
او افزود : در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد خدمات روانشناختی و مشاوره فردی به مراجعان به مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های استان ارائه شد که بازتاب این خدمات در کلانتری ها، مصالحه بیش از ۷۱ درصدی پرونده‌های ارجاع شده بوده است.

نظر شما