شناسهٔ خبر: 67459922 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت بیش از ۸۰ تن محصول گل محمدی در چالدران

امسال بیش از ۸۰ تن محصول گل محمدی در چالدران تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

صاحب‌خبر -

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، این روز‌ها عطر خوش گل محمدی در چالدران خبر از برداشت این محصول. می‌دهد
 برداشت گل محمدی به دلیل شرایط خاص آب و هوای چالدران از تیرماه شروع می‌شود  و به مدت ۱ ماه ادامه می‌یابد.
 احمدی مدیر جهاد کشاورزی چالدران گفت:  در حال حاضر سطح زیر کشت گل محمدی در چالدران ۲۶ هکتار است که از هر هکتار بالای ۳ تن محصول گل محمدی برداشت می‌شود که پیش بینی می‌شود امسال ۸۰ تن گل محمدی در چالدران تولید و روانه بازار مصرف شود.
 اسماعیل زاده مسئول امور باغبانی جهاد کشاورزی چالدران نیز گفت:  ۵۰ درصد از محصول تولیدی گل محمدی در چالدران به گلاب تبدیل می‌شود و مابقی نیز به صورت گلبرگ برای مصارف خوراکی استفاده می‌شود.
بر اساس اجرای برنامه تنوع کشت محصولات کشاورزی کشت این محصول هر سال در چالدران افزایش می‌یابد.
 احمدی رئیس جهاد کشاورزی چالدران افزود:  برای تغییر الگوی کشت و ترویج کشت گیاهان داروئی در چالدران امسال ۱۲ هزارنهال گل محمدی دربین کشاورزان توزیع شده است که با توزیع آن ۵ هکتار به سطح زیر کشت این محصول اضافه شده و سطح زیر کشت آن به ۳۱ هکتار افزایش یافته است.
 قربانی کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی چالدران افزود:  گل محمدی گونه‌ای از گل رز است که بسیار خوشبو هستش که به شکل‌های مختلف از جمله گلاب، دمنوش، چای و روغن گل محمدی مورد استفاده قرار می‌گیرد مصرف دمنوش گل محمدی به تقویت سیسم ایمنی بدن و کاهش استرس و اضطراب و کاهش علایم افسردگی کمک می‌کند.
 شهرستان چالدران که جزو مناطق هدف فعالیت بنیاد برکت می‌باشد برای ترویج کشت گل محمدی تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت می‌کند.
امسال میزان تولید گل محمدی در چالدران در مقایسه با سال گذشته از رشد ۱۵ درصدی برخوردار است.

 

<div id="video-display-embed-code_11271417"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4273008/11271417?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما