شناسهٔ خبر: 67370386 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برداشت ۵۰ تن گل محمدی از گلستان‌های شهرستان تکاب

با توجه به کم آب بر بودن و زود بازدهی گل محمدی کشاورزان شهرستان تکاب ۲۵ هکتار از زمین‌های زراعی خود را زیر کشت گل محمدی قرار دادند.

صاحب‌خبر -
برداشت ۵۰ تن گل محمدی از گلستان‌های شهرستان تکاب
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، منصور رضایی مدیر جهاد کشاورزی تکاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: شهرستان تکاب به لحاظ داشتن اقلیم مناسب، اختلاف دمای شب و روز و ارتفاع بالا از سطح دریا یکی از قطب‌های تولید گل محمدی است.
 
وی گفت: بدلیل اقتصادی بودن و مقاومت گل محمدی به کم آبی و در راستای سیاست‌های حمایت از دریاچه ارومیه کشت گل محمدی جزو برنامه‌های اولویت دار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفته است.
 
خانم رقیه براتی مسؤل تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی تکاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: گیاه گل محمدی به لحاظ قدمت یکی از قدیمی‌ترین گونه رز‌ها و محبوبترین گل‌ها در بین ایرانیان محسوب می‌شود.
 
براتی افزود: با توجه به اهمیت این محصول از لحاظ فنی و به لحاظ اینکه از گیاهان کم آب بر هست و باعث افزایش راندمان آب می‌شود و ارزش افزوده‌ای که از فراورده‌های آن از قبیل گلاب گیری، اسانس، گلبرگ و نهنج حاصل می‌شود یکی از گونه‌های اقتصادی در کشاورزی محسوب می‌شود.
 
وی گفت: این گیاه دارای خواص بهداشتی، آرایشی فراوانی است و کشت و ترویج آن از اولویت‌های جهاد کشاورزی در منطقه محسوب می‌شود.

نظر شما