شناسهٔ خبر: 67458231 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در راستای سیاست‌های مهاجرتی؛

استرالیا هزینه ویزای دانشجویی را ۲ برابر کرد

تهران- ایرنا- استرالیا در راستای اعمال سیاست‌های سختگیرانه مهاجرتی و اقامتی، از امروز (دوشنبه) اقدام به دو برابر کردن هزینه ویزای دانشجویان خارجی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، استرالیا اعلام کرد که از اول ماه جولای (۱۱ تیرماه ۱۴۰۳) در راستای مهار مهاجرت بی سابقه به این کشور، نرخ ویزای دانشجویان بین المللی به این کشور را ۲ برابر کرده است.

بنابراین گزارش، از اول ماه جولای ویزای دانشجویی استرالیا از ۷۱۰ دلار استرالیا به یکهزار و ۶۰۰ دلار استرالیا برابر با یکهزار و ۴۴۶ دلار آمریکا رسید.

درهمین حال افرادی که با ویزای گردشگری به استرالیا سفر کرده و آن دسته از دانشجویانی که با ویزای موقت دانش‌آموختگی در این کشور به‌سر می‌برند، از ارایه درخواست ویزای دانشجویی منع شدند.

کارل اونیل (Clare O’Neil) وزیر امور داخلی استرالیا با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: تغییراتی که از امروز به مورد اجرا گذارده می شود، به بازگرداندن یک پارچگی سیستم آموزش بین المللی کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، افزایش بهای ویزای دانشجویی در استرالیا حتی بیش از کشورهایی همچون آمریکا و کانادا است. برای مثال نرخ ویزای دانشجویی در آمریکا ۱۸۵ و در کانادا ۱۴۹ دلار است.

این گزارش می افزاید: بنابر داده های رسمی که در ماه مارس گذشته انتشار یافت، نرخ مهاجرات در استرالیا ۶۰ درصد افزایش داشته و در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ برابر با هشتم مهرماه ۱۴۰۲ به ۵۴۸ هزار نفر رسیده است.

رویترز گزارش داد: دولت استرالیا همچنین در صدد است تا روزنه های موجود در ویزاهای دانشجویی که به دانشجویان خارجی اجازه اقامت طولانی تری را به موجب ادامه تحصیل می دهد، ببندد؛ چرا که این موارد بین سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته و ۱۵۰ هزار دانشجو خارجی بدین طریق ادامه اقامت کسب کرده اند.

سیاست جدید ضربه به درآمد ناشی از تحصیلات بین المللی است

لوک شیهی (Luke Sheehy)، مدیر اجرایی دانشگاه استرالیا با انتقاد از اعمال سیاست جدید دولت کانبرا، گفت: ادامه فشار دولت بر این بخش، موقعیت قدرتمند درآمدزایی کشور را به خطر خواهد انداخت.

وی افزود: این اقدام برای اقتصاد استرالیا و دانشگاه های این کشور خوب نیست، چراکه هر دو این بخش‌ها به شدت به شهریه دانشجویان خارجی وابسته‌ است.

رویترز گزارش داد: درآمد حاصل از دانشجویان خارجی که در دانشگاه های استرالیا مشغول به تحصیل هستند مهمترین بخش درآمدزایی این کشور به شمار می‌رود به طوریکه بین سال های مالی ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳ این درآمد به ۳۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار رسید.

نظر شما