شناسهٔ خبر: 67463683 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مرگ بیماران انگلیسی به دلیل نبود پرستار

کمبود شدید پرستار در بیمارستان های انگلیس باعث افزایش شدید مرگ و میر در بین بیبماران بد حال این کشور شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  هرج و مرج انگلیس را در آستانه انتخابات فراگرفته است. خدمات بهداشت ملی انگلیس مدت هاست که با کمبود شدید پرستار روبرو شده است. اکنون بیشتر این بار را بیماران تحمل می‌کنند. در پژوهشی که کالج پرستاری انگلیس آن را انجام داد، مشخص شد که بیماران خدمات بهداشت ملی انگلیس NHS با بی توجهی پرستاران روبرو شده اند، زیرا در شیفت‌ها تعداد کافی پرستار وجود ندارد. در این گزارش اشاره شده است که فقط با وجود یک سوم نفرات در هر شیفت، فشار کاری و روانی بر پرستاران افزایش می‌یابد. شمار زیادی از بیماران اغلب با نیاز‌های پیچیده فقط به یک پرستار محول می‌شوند که به این ترتیب نظارت بر بیماران به مسئولیتی بسیار دشوار تبدیل می‌شود. هنگامی که از پرستاران خواسته می‌شود کار بیشتری انجام دهند، آنان باید تصمیم بگیرند به کدام بیمار رسیدگی نکنند. پرستاران این شرایط را دردناک توصیف کرده اند. بی توجهی به بیمار به دلیل کمبود پرستار به مرگ چندین بیمار و بدتر شدن اوضاع منجر شده است. در نتیجه، کالج سلطنتی پرستاری درخواست کرده است رسیدگی به بیماران محدودتری به پرستاران محول شود. نیکلا رنجر، دبیر کل و مدیر اجرایی کالج پرستاری انگلیس اظهار داشت، بیماران درمانده هستند و پرستاران در هر مرکز درمانی در حال مبارزه برای زنده نگه داشتن بیماران هستند.

<div id="video-display-embed-code_11271997"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4273187/11271997?width=600&height=350"></script></div>

در این پژوهش تجربیات اخیر پرستاران در محل کارشان جمع آوری شده است. سه مرکز مورد بررسی بیمارستان ها، سامانه‌های تامین اجتماعی و بخش‌های اورژانس و سوانح هستند. اجازه دهید آمار هریک از این مراکز را به تفکیک برایتان شرح می‌دهم. در بیمارستان‌ها فقط ۳۲ درصد پرستاران گفته اند که در شیفت‌ها تعداد برنامه ریزی شده کارکنان حضور داشته اند. در این بین در شیفت یک سوم بیمارستان‌ها دست کم یک چهارم پرستاران موظف حضور نداشتند. ۳۶ درصد پاسخ دهندگان در این مراکز گفتند که در شیفت آن‌ها شمار کافی پرستار وجود دارد. حدود چهل درصد شیفت‌های ثبت شده با کمبود شدید پرستار مواجه بودند. در این بین، شمار بسیار زیادی از پرستاران در بخش اورژانس گزارش داده اند که مراقبت از بیش از ۵۱ بیمار به آن‌ها محول شده است. از این گذشته، ۸۱ درصد پاسخ دهندگان گفتند، شمار پرستاران برای مراقبت از جان بیماران کافی نیستند.

نظر شما