شناسهٔ خبر: 67457913 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برگزار می‌کند؛

چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی با موضوع سواد فضای مجازی بومی

چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی با موضوع سواد فضای مجازی بومی و موضوعات کاربردی«پنل کودک و خانواده در فضای مجازی- پنل هوش مصنوعی و فناوری های نوین- پنل خلاقیت و نوآوری در فضای مجازی» برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

رییس مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی از برگزاری چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی در 24 مرداد ماه 1403با موضوع محوری سواد فضای مجازی بومی و موضوعات کاربردی« پنل کودک و خانواده در فضای مجازی- پنل هوش مصنوعی و فناوری های نوین- پنل خلاقیت و نوآوری در فضای مجازی » خبر داد.

به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سعید پورابوالقاسم با اعلام این خبر گفت:"چهارمین نشست ملی فعالان فضای مجازی با موضوع محوری سواد فضای مجازی بومی و موضوعات کاربردی « پنل کودک و خانواده در فضای مجازی- پنل هوش مصنوعی و فناوری های نوین- پنل خلاقیت و نوآوری در فضای مجازی » با مشارکت فعالان حقیقی و حقوقی فضای مجازی، دانشگاه ها، نهادها و انجمن های تخصصی، در 24 مرداد ماه 1403 برگزار خواهد شد."

وی با اشاره به اینکه: "موضوع صیانت از حقوق کودکان و خانواده ها در فضای مجازی و تبیین راه کارهای تقویت سواد رسانه ای و زیست بوم کودک در فضای مجازی یکی از ماموریت های اصلی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی است. از اینرو از همه صاحب نظران، دانشجویان و استادان، انجمن ­ها و تشکل­ ها و فعالان حوزه فضای مجازی و فعالان زیست بوم کودک و نوجوان دعوت می­کند در این رویداد مهم شرکت نمایند".

پورابوالقاسم خاطرنشان کرد:"مهمترین هدف نشست‌های ملی هم‌اندیشی فعالان سواد فضای مجازی کشور، استفاده از نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و ایده‌‌های فعالان حوزه سواد فضای مجازی در بخش خصوصی، سازمان‌های مردم نهاد و متخصصان برای حل مشکلات و چالش‌های سواد رسانه ای و فضای مجازی در کشور و ارائه راهکار به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. در واقع نشست فعالان فضای مجازی پشتوانه اجرایی سازی و برگزاری همایش بین المللی سواد فضای مجازی که سالانه با نگاه تخصصی  برای رسیدن به راهکارهایی جهت رفع چالش های این حوزه و با هدف هم افزایی و توانمند سازی فعالان فضای مجازی برگزار می شود، است".

وی با تاکید بر اینکه:"وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس مصوبات و ابلاغیه‌های مرکز ملی و شورای عالی فضای مجازی، متولی اصلی توسعه سواد سواد فضای مجازی در کشور است، خاطرنشان کرد: «متخصصان، پژوهشگران و فعالان حوزه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی علاقمند به شرکت در این نشست که در سه پانل موضوعی: 1-پنل کودک و خانواده در فضای مجازی2- پنل هوش مصنوعی و فناوری های نوین3- پنل خلاقیت و نوآوری در فضای مجازی که شامل بیان ایده ها، گزارش ها و تولیدات محتوایی می توانند ثبت نام نمایند".

وی در آخر افزود: "زمان ثبت نام تا 25 تیر ماه 1403؛ زمان ارسال محتوای ارائه برای تایید نهایی 5 مرداد ماه 1403؛ علاقه­ مندان می­توانند آثار خود را از طریق سامانه همایش سواد فضای مجازی به آدرسhttps://mil.farhang.gov.ir/  ارسال کنند. برای اطلاعات تکمیلی یا هر پرسش با ایمیل دبیرخانهmilconf.dmdc@gmail.com و 02145368 داخلی 138 در تماس باشید".

نظر شما