شناسهٔ خبر: 67457519 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در کاشان:

مداحان و شاعران اهل بیت قدر و منزلت نظام اسلامی ایران را تبیین کنند

اصفهان – حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: مداحان و شاعران اهل بیت(ع) قدر و منزلت نظام اسلامی ایران را برای مخاطبان خود بیان کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی یکشنبه شب در آیین چاووش خوانی ماه محرم مداحان و شاعران اهل بیت(ع) شهرستان کاشان گفت: دستگاه جبار معاویه از شعراء و علماء سوء برای سامان دادن به حکومت خودش استفاده می‌کرد.

وی افزود: خداوند در سوره ممتحنه می‌فرماید، اگر کفار بر ما مسلّط شوند به اندازه توان شان اهل ایمان را اذیت می‌کنند. 

نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مداحان و شاعران اهل بیت(ع) بعد از مدح قرآن و اهل بیت(ع)، قدر و منزلت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که استمرار ولایت اهل بیت (ع) است را برای مخاطبان خود بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد: اگر کسی نسبت به انقلاب اسلامی بی تفاوت باشد مانند این است که در زمان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) و ائمه اطهار(ع) هیچ مدحی برای ائمه نگوید و نسبت به حکومت ایشان بی تفاوت باشد. 

وی با اشاره به اینکه مداحان باید به ذاکری اهل بیت(ع) افتخار کنند، افزود: روحانیون، حوزه‌های علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی، مداحان اهل بیت(ع) و شاعران آیینی وظیفه بسیار مهمی در انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان دارند.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم اخلاص در عمل مداحان اهل بیت(ع) در ایام محرم و صفر اشاره کرد و گفت: عزاداری با اخلاص و بدون ریا برای حضرت سیدالشهدا(ع) همیشه ماندگار است./۱۳۰۷/

نظر شما