شناسهٔ خبر: 67457105 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هیئت مقررات زدایی به دنبال حذف کامل شرط امتیاز بندی تاسیس مطب پزشکان

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: صدور پروانه تاسیس مطب از طبابت اولین گام برای تسهیل گری اشتغال پزشکان بوده و درگام بعد شرایط امتیاز بندی برای تاسیس مطب کاملا حذف میشود.

صاحب‌خبر -

هیئت مقررات زدایی به دنبال حذف کامل شرط امتیاز بندی تاسیس مطب پزشکان
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، محمدرضا حاجی‌جعفری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص علت حذف مراکز خصوصی از متن مصوبه هیئت مقررات زدایی گفت: به درخواست سازمان نظام پزشکی شرایط صدور پروانه طبابت از پروانه مطب تفکیک شد؛ به گونه ای که در مصوبه هیئت وزیران شرط امتیاز بندی مربوط به تاسیس مطب است اما کسی که میخواست صرفا طبابت کند می بایست امتیازات تاسیس مطب را هم کسب میکرد که در مصوبه هیئت مقررات زدایی معین شد کسی که دوره طرح را گذرانده و تعهد نظام وظیفه نداشته باشد، بتواند در مراکز درمانی دولتی و غیر دولتی طبابت کند.

حاجی جعفری ادامه داد: برخی از مباحثی که در جلسه مطرح شد به صورت عام بود یعنی شامل مراکز خصوصی هم میشد ولی معاونت درمان وزارت بهداشت ملاحظاتی داشت .

وی افزود: آنها درخواست داشتند که در صورت اجرای این قانون، توزیع پزشک در مناطق محروم به مخاطره می‌افتد. بنابراین در گام اول معین شد که مراکز درمانی عمومی قید شود و  در گام بعدی پزشکان بتوانند در مراکز خصوصی ، طبابت کنند.

معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با اشاره به لزوم اصلاح مصوبه هیئت وزیران برای حذف کلیه شروط امتیاز بندی تاسیس مطب گفت : در صدد هستیم که تاسیس مطب هم نیاز به امتیار بندی نداشته باشد تا کسی که طرح و نظام وظیفه اش را گذرانده بتواند بدون دغدغه فعالیت داشته باشد.

حاجی جعفری در پایان با بیان اینکه مرجع صدور مجوز ها همچنان سازمان نظام پزشکی است، گفت : پروانه طبابت در درگاه ملی مجوز ها موجود است ولی مرجع صدور سازمان نظام پزشکی است و بحثی در خصوص تغییر مرجع صدور نبوده است.

در جلسه 82 هیئت مقررات زدایی مقرر شد پزشکانی که همه تعهدات قانونی خود را انجام داده اند برای اشتغال به طبابت در مراکز درمانی عمومی ، نیاز به پروانه تاسیس مطب نداشته باشند.

نظر شما