شناسهٔ خبر: 67455723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

با انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته امداد امام خمینی(ره)؛

مراکز مشاوره و طرح «راه زندگی» در کتابخانه‌های منتخب لرستان راه‌اندازی می‌شود

لرستان - سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان از راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی» در کتابخانه‌های منتخب لرستان براساس انعقاد تفاهم‌نامه کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان روز دوشنبه در حاشیه نشست دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) که به صورت ویدیو کنفرانس در استان‌ها برگزار شد ضمن تبریک روز مباهله، گفت: از آنجایی که یکی از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور علاوه بر وظیفه ذاتی خود یعنی ارائه خدمات کتابخانه‌ای به اقشار مختلف جامعه، ارائه خدمات فرهنگی مرتبط به عموم مردم به صورت عام و خاص بوده، امروزه شاهد نسل جدیدی از کتابخانه‌های عمومی هستیم که خدمات متنوع و گسترده‌ای را به اعضا و مراجعه‌کنندگان ارائه می‌کنند.

مراکز مشاوره و طرح «راه زندگی» در کتابخانه‌های منتخب لرستان راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان افزود: بر اساس برنامه عملیاتی تفاهم‌نامه همکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره)، آماده همکاری در زمینه راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی» در کتابخانه‌های منتخب استان بوده و تلاش خواهد شد در این مورد یکی از استان های برتر کشور باشیم.

در ادامه جسله مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) لرستان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مددجویان تحت حمایت این سازمان، گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) علاوه بر کمک‌رسانی در رفع نیازهای اولیه مددجویان خود، برنامه امداد فرهنگی و اجتماعی را نیز در دستور کار قرار داده است و در این زمینه ظزفیت فرهنگی و اجتماعی کتابخانه‌های عمومی، بازوی توانمندی در تحقق پیشبرد اهداف فرهنگی این سازمان است.

مراکز مشاوره و طرح «راه زندگی» در کتابخانه‌های منتخب لرستان راه‌اندازی می‌شود

راه‌اندازی مرکز خدمات مشاوره «راه زندگی» باعث تحکیم بنیاد خانواده می‌شود

جلال شیخ‌پور افزود: راه‌اندازی مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره «راه زندگی» یک تولد دوباره برای تقویت خدمات روان‌شناسی ویژه مددجویان و پشتوانه و مکمل سایر خدمات حمایتی امداد است که باعث ارتقا سطح سلامت روان، کاهش آسیب‌های روحی و روانی و تحکیم بنیاد خانواده می‌شود.

وی گفت: با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان و به منظور تحقق سیاست‌های فرهنگی و توانمندسازی فکری و روحی جامعه هدف، خدمات مشاوره و راهنمایی فردی و گروهی به مددجویان در کتابخانه‌های عمومی استان به‌صورت رایگان ارائه می‌شود.

به گزارش ایبنا، همکاری به منظور راه‌اندازی مراکز مشاوره و اجرای طرح «راه زندگی»، مشارکت در برگزاری مسابقات کتابخوانی و نقاشی، نشست‌های کتابخوان، جلسات نقد و بررسی کتاب، همکاری در برگزاری تورهای فرهنگی و سیاحتی برای اعضا فعال کتابخانه‌ها، نصب صندوق صدقات در کتابخانه‌های عمومی و عضویت رایگان مددجویان تحت پوشش امداد امام (ره) و ارائه کد تخفیف ۴۰ درصدی برای عضویت کارکنان امداد امام (ره) و خانواده آنان در کتابخانه‌های عمومی از مهمترین مفاد برنامه عملیاتی تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام (ره) است.

در این جلسه حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان و جلال شیخ‌پور به نمایندگی از مدیران کل کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد امام (ره) استان‌ها صحبت کردند.

نظر شما