شناسهٔ خبر: 67453701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای چهار شهر اصفهان برای عموم شهروندان ناسالم است

اصفهان - ایرنا - شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا در خمینی‌شهر، زرین‌شهر، مبارکه و نجف‌آباد در استان اصفهان صبح امروز(دوشنبه) در وضعیت ناسالم برای عموم شهروندان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، طبق اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، شاخص لحظه‌ای کیفی هوا منتهی به ساعت ۹ امروز در خمینی شهر، زرین‌شهر، مبارکه و نجف‌آباد به ترتیب با ۱۵۷، ۱۵۴، ۱۵۲ و ۱۵۲ (AQI) در شرایط قرمز و ناسالم برای همه قرار گرفته است.

شاخص لحظه‌ای کیفی هوا منتهی به ساعت ۹ دوشنبه در کلانشهر اصفهان نیز با ۱۴۴ (AQI) در آستانه ورود به وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم است.

این شاخص در هشت ایستگاه کلانشهر اصفهان شامل ۲۵ آبان، احمدآباد، انقلاب، پروین، خرازی، دانشگاه صنعتی، رهنان و ولدان با عدد بالای ۱۵۰ در وضعیت ناسالم برای همه شهروندان قرار دارد.

شاخص کیفی هوا در سایر ایستگاه های شهر اصفهان نیز شرایط ناسالم برای گروه های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس توصیه‌های بهداشتی لازم است در روزهای آلوده، شهروندان بویژه گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از خروج غیر ضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان با پیش بینی وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در مناطق شرقی، مرکزی و جنوبی استان، درباره فعال شدن کانون‌های گرد و خاک و بالا رفتن شاخص آلودگی هوا از یکشنبه تا چهارشنبه هفته جاری(۱۰ تا ۱۳ تیر) هشدار سطح زرد صادر کرد.

اصفهان در سال‌های اخیر با چالش کم‌آبی، خیزش گرد و خاک و خشک شدن زاینده‌رود و تالاب گاوخونی مواجه شده است و در آغاز فصل تابستان بر اثر وزش باد و فعال شدن کانون‌های فرسایش بادی با افزایش آلودگی هوا روبه‌رو می‌شود.

به گفته منصور شیشه‌فروش مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان، وضعیت بییش از یک میلیون هکتار کانون فرسایش بادی در استان بحرانی است.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

نظر شما