شناسهٔ خبر: 67452613 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

دانشجویان نمونه کشوری تجلیل شدند/ ۱۱ دانشجوی نمونه از دانشگاه‌های وزارت بهداشت

اسامی برگزیدگان مرحله نهایی ( کشوری) سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا، مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره جشنواره دانشجوی نمونه کشوری یکشنبه ۱۰ تیرماه به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف و با حضور دکتر محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و دکتر داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

بر این اساس در این جشنواره اسامی برگزیدگان مرحله نهایی ( کشوری) سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه وزات علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد.

اسامی ۱۱ نفر از برگزیدگان مرحله نهایی جشنواره دانشجوی نمونه سال ۱۴۰۲ دانشگاه های وزارت بهداشت به شرح زیر است:

دکتر مهدی هادیان برسیانی از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان رشته تحصیلی ارتوپدی در مقطع دکترای بالینی

دکتر محمدرضا امینی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رشته تحصیلی علوم تغذیه در مقطع دکترای تخصصی

دکتر امیر ولی‌زاده دیزجیکان از دانشگاه علوم پزشکی تبریز رشته تحصیلی بیوشیمی بالینی در مقطع دکترای تخصصی

دکتر راضیه آخوندزردینی از دانشگاه علوم پزشکی کرمان رشته تحصیلی مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی در مقطع دکترای تخصصی

دکتر مهدی اصغری عظمی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز رشته تحصیلی باکتری شناسی پزشکی در مقطع دکترای تخصصی

دکتر محمدحسن سهولی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی رشته تحصیلی علوم تغذیه در مقطع دکترای تخصصی

دکتر علی دل گرم شمس آبادی از دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد رشته تحصیلی پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای

دکتر سید مهدی زارع زاده ابرقوئی از دانشگاه علوم پزشکی تهران رشته تحصیلی پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای

دکتر ساناز رضائیان از دانشگاه  علوم پزشکی جهرم رشته تحصیلی پزشکی در مقطع دکترای حرفه‌ای

 علی عباس‌زاده چراغعلی از دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه رشته پرستاری در مقطع کارشناسی

 آرین غمخوار از دانشگاه علوم پزشکی قم  رشته بیهوشی در مقطع کارشناسی

اسامی کامل برگزیدگان سی و یکمین جشنواره دانشجوی نمونه را اینجا ببینید.

جشنواره کشوری انتخاب دانشجوی نمونه هر ساله با همکاری دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سطح کشوری با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برای رقابت در ابعاد مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی-اجتماعی، فناورانه و بین‌المللی برگزار می‌شود.

دانشجوی نمونه به فردی گفته می‌شود که از نظر آموزشی، پژوهشی، فرهنگی-اجتماعی و فعالیت‌های بین‌المللی و فناورانه جایگاه برتری نسبت به سایر دانشجویان داشته باشد. برای انتخاب دانشجوی نمونه نخست دانشجویان در سطح دانشگاهی با یکدیگر رقابت می‌کنند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس شیوه نامه انتخاب دانشجوی نمونه کسب کنند، به عنوان برگزیدگان دانشگاهی به مرحله‌ کشوری راه می‌یابند و به دبیرخانه مرکزی معرفی می‌شوند. لازم به ذکر است در جدیدترین نسخه شیوه نامه جشنواره مصوب پاییز ۱۴۰۲، شرط سن، شرط معدل و شرط داشتن مدرک زبان انگلیسی از شرایط ورود به جشنواره حذف شدند.
دانشجویان نمونه کشوری علاوه بر دریافت هدایا و جوایز نقدی، از مزایایی همچون معرفی به بنیاد ملی نخبگان و تحصیل در یک مقطع بالاتر بدون شرکت در آزمون ورودی آن مقطع و استفاده از فرصت مطالعاتی و سایر مواردی که در آئین نامه دانشجوی نمونه مصوب شده است، برخوردار می‌شوند. 

دانشجویان در مقطع کارشناسی پس از طی چهار نیمسال، مقطع کارشناسی ارشد پس از دو نیمسال و مقطع دکتری تخصصی پس از کسب نمره آزمون جامع، مجاز هستند در این رقابت ملی شرکت کنند.

در سی و یکمین دوره انتخاب دانشجوی نمونه، در سطح دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد هزار و ۱۷۶ درخواست اولیه در سامانه مربوطه ثبت و در نهایت ۹۵۳ درخواست ثبت نام قطعی شد که از این تعداد ۶۶ نفر به مرحله کشوری راه یافتند. در مرحله کشوری و پس از داوری مجدد ۱۹ نفر به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب و معرفی شدند.

منتخبان سی و یکمین دوره انتخاب دانشجوی نمونه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم ۱۱ نفر هستند، این افراد از میان ۸۸۳ شرکت‌کننده اولیه به عنوان برگزیدگان نهایی جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در سال ۱۴۰۲ انتخاب شده‌اند.

همچنین در طول سی دوره انتخاب دانشجوی نمونه در سطح وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قریب هزار دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده‌اند و در حال حاضر بیشتر این منتخبان در مراکز علمی و تحقیقاتی کشور مشغول فعالیت هستند.

برای مشاهده گزارش تصویری ۱ این مراسم اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده گزارش تصویری۲ این مراسم اینجا کلیک کنید.

برای مشاهده گزارش تصویری ۳ این مراسم اینجا کلیک کنید.

نظر شما