شناسهٔ خبر: 67450526 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

«شیرازه» از صحن علنی شورا گزارش می‌دهد؛

بهره‌برداری از ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام پذیرفت

در یکصدو پنجاه و نهمین صحن علنی شورای شهر با حضور مسئولان ارشد استانی لایحه دوفوریتی در خصوص خرید و بهره‌برداری ناوگان حمل‌ونقل عمومی به تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل و ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی از طریق انتشار اوراق مشارکت به ارزش ۶۷۸/۵۴ میلیارد ریال بررسی و به تصویب رسید.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در یک‌صد و پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با حضور اعضای شورای اسلامی شهر به ریاست سید ابراهیم حسینی، قائم‌مقام شهردار، مدیران شهری و اصحاب رسانه برگزار و ۵ نطق از سوی اعضای شورا قرائت شد و پس از آن ۱۳ دستور کار در قالب پنج لایحه دوفوریتی بررسی شد.

لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز، در خصوص همکاری با فرمانداری این شهر در برگزاری انتخابات، بررسی و اصلاحات بعدی آن، ضمن تصویب دوفوریتی لایحه به تصویب رسید.
 
لایحه دوفوریتی دیگر شهرداری شیراز در خصوص خرید و بهره‌برداری ناوگان حمل‌ونقل عمومی به تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دیزل و ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی از طریق انتشار اوراق مشارکت به ارزش ۶۷۸/۵۴ میلیارد ریال، در این جلسه بررسی و به تصویب رسید.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز این فرصت را غنیمت شمرده و از بصیرت، حضور و دغدغه‌مندی شما مردم در انتخابات اخیر تشکر کرد.
سید مریم حسینی ادامه داد: حضور گسترده و آگاهانه مردم بار دیگر بیانگر این بود که با وجود تمام چالش‌هایی که در جامعه با آن روبرو هستند پایبند ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی خواهند بود.

مردم؛ ولی‌نعمت ما هستند.


 وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند «مردم؛ ولی‌نعمت ما هستند» گفت: این فرمایش امام راحل نشان‌دهنده مسئولیت سنگین ما به‌عنوان نمایندگان مردم و باید پیشنهادها مردم را مدنظر قرار داد و در رفع مشکلات با تمام توان تلاش کرد.
 
 عضو شورای اسلامی شهر شیراز باتوجه‌به سخنان امام علی (ع) در نهج‌البلاغه بر اهمیت وحدت و همبستگی تأکید کرد و در ادامه گفت: امروزه نیازمند جامعه‌ای متحد و یکپارچه هستیم تا بتوانیم در برابر تهدیدات مقابله کنیم آینده‌ای روشن حرکت کنیم همچنین وحدت کلمه و همدلی ملت، بزرگ‌ترین سرمایه برای مقابله با دشمنان است و پایه و اساس در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و حفظ دستاوردهای آن وحدت است.


 وی اظهار کرد: وحدت در دور دوم انتخابات حیاتی و مهم است پس باید با حضور پرشور و مسئولانه خود نشان دهیم که همبستگی در این ایران همچنان پایدار و برقرار است.


 نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی در ادامه بیان کرد: دوره مدیریت شورای ششم و شهرداری جزء درخشان‌ترین سال‌های سازندگی شیراز است که در این دوره کنونی همت عالی همه دست‌اندرکاران موجب رشد و توسعه هرچه بیشتر شهر شیراز در همه عرصه‌ها شده است.

نوبت شبانه پروژه‌های عمرانی از جمله آثار تلاش‌های مخلصانه مجموعه شهرداری است.

محمود صفایی افزود: نوبت شبانه پروژه‌های عمرانی از جمله آثار تلاش‌های مخلصانه مجموعه شهرداری است و اصحاب رسانه با حضور خود و ارسال گزارش‌های واقعی بیانگر دیدگاه عشق خدمت به مردم و نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند که نیازمند تقویت بیشتر است.
 وی تصریح کرد: از استاندار تقاضای سرعت‌بخشیدن در اجرای عملیات کمربندی جنوبی شیراز و ایمن‌سازی این مسیر را خواستاریم.


 نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای شهر شیراز با تأکید بر اینکه مشکل چند ساله فاضلاب منطقه شیراز که باعث ایجاد مشکلات بهداشتی شده است تقاضای پیگیری از مدیریت شرکت آبفا شیراز را داریم و در اولویت قرار گیرد.

 وی افزود: در فرصت باقی‌مانده با ایجاد فضای کار و تلاش و همراهی و همدلی بیشتر بایستی رضایت مردم شیراز را فراهم کرد این مردم با وجود تمام مشکلات پایبند انقلاب اسلامی هستند.


عضو شورای اسلامی بیان کرد: با فرارسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) مراسم مذهبی که جزئی تفکیک‌ناپذیر و نشانه‌ای از شعائر دینی است در مجموعه‌های مردمی و هیئت‌های مذهبی شهر شیراز برگزار می‌شود و یادآور شد مراسم پیاده‌روی اربعین در سال جاری از سوی شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

اهل‌بیت بدهکار هیچ احدی نمانده و نخواهند ماند.

رضا محمدیان تأکید کرد: اهل‌بیت بدهکار هیچ احدی نمانده و نخواهند ماند، مردم معجزه بسیاری از اهل‌بیت دیده‌اند و شهردار شیراز باید با مدیرانی که اهمیت و ارادت به دستگاه اهل‌بیت (ع) را ندارند، برخورد کند.

وی در پایان گفت: مراسم مذهبی، نمادهای حفظ و ماندگاری دین هستند؛ به‌نوعی که پیام آنها در اقشار و اصناف مختلف جامعه نفوذ پیدا می‌کند بنابراین، احیای این مراسمات باتوجه‌به رسوم مذهبی، به‌ویژه در محرم‌الحرام و صفر ضروری است همچنین در این ایام دستگاه‌های اجرایی مختلف باید کوشا باشند.

انتهای پیام/224224

نظر شما