شناسهٔ خبر: 67448331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

نتايج اخير اعتباربخشي بيمارستان هاي تابعه دانشگاه، نشان از روند رو به رشد و ارتقاي خدمات رساني به بيماران دارد

صاحب‌خبر -
نتايج اخير اعتباربخشي بيمارستان هاي تابعه دانشگاه، نشان از روند رو به رشد و ارتقاي خدمات رساني به بيماران دارد
خبرگزاری آریا_معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:نتایج اخیر اعتباربخشی بیمارستان های تابعه دانشگاه، نشان از روند رو به رشد و ارتقای خدمات رسانی به بیماران دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛ دکتر اسعد فتحی پور در نشست هم اندیشی شورای مدیران و هماهنگی پرستاری دانشگاه ضمن خوشامدگویی به حاضرین و قدردانی از زحمات مسئولین و کادر پرستاری دانشگاه، گفت: نتایج اخیر اعتباربخشی بیمارستان های تابعه دانشگاه، نشان از روند رو به رشد و ارتقای خدمات رسانی به بیماران دارد که قدردان زحمات و تلاش های دست اندرکاران این مهم هستم.
وی ابراز نمود: لازم است اعزام بیماران از بیمارستان های شهرستان های تابعه به بیمارستان های مرکز استان بر اساس دستورالعمل های مربوطه باشد که این منجر به کاهش هزینه های درمانی و نیز ارتقای رضایتمندی و خدمات رسانی به بیماران می گردد.
دکتر اسعد فتحی پور با اشاره به راهکارهای ارتقای وضعیت درآمدزایی بیمارستان ها، افزود: هرچه ضریب اشغال تخت بیشتر و هزینه های مصرفی کمتر شود به طبع درآمدها ارتقا و میزان تعرفه کارکنان بیشتر خواهد بود.
وی یادآور شد: خدمات پرستاری دارای اجر و پاداش بی شمار است به طوریکه این تلاش های خالصانه و بی منت شما در مقابل پاداش های مادی ناچیز بوده و ان شالله منجر به عاقبت به خیری و کامیابی گردد.
در ادامه مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: جای افتخار است در طی این دوسال سخت در اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری،  با تلاش و صبوری شما همکاران  توانستیم در این حوزه جزو دانشگاه های برتر در سطح کشور باشیم.
حیدر ایزدی ضمن بیان اهداف برگزاری نشست، افزود: هدف از برگزاری این جلسه بازگویی مشکلات آموزشی مربیان، دانشجویان پرستاری و پیراپزشکی در دوره های کارآموزی و کاورورزی و مباحث مدیریت، ارتقا حرفه ای، اجرا و تثبیت تعرفه گزاری پرستاری در استان می باشد.
وی به ظرفیت های جذب فارغ التحصیلان رشته های هوشبری و اتاق عمل در استان اشاره نمود و ادامه داد: ایجاد راهکار های افزایش ظرفیت های آموزشی جذب دانشجویان هوشبری و اتاق عمل از برنامه هایی است که پیش بینی شده است.
مدیر پرستاری دانشگاه با اشاره به ظرفیت های بکارگیری نیروهای هوشبری و اتاق عمل در آزمون استخدامی دیماه سال گذشته، ابراز نمود: 32 نیروی هوشبری و اتاق عمل برای واحدهای تابعه دانشگاه جذب شده اند که در حال طی نمودن مراحل پایانی فرآیندهای استخدامی هستند.
در ادامه این نشست رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه در جلسه تلفیق شورای مدیران و هماهنگی پرستاری، گفت: تلاش و هدف ما در حوزه پرستاری رعایت استانداردهای حرفه ای طبق آموزش های پرستاری است.
دکتر جمال صیدی با اشاره به اجر بی بدیل  زحمات پرستاری افزود: کمک و خدمات پرستار به بیمار هیچوقت در ذهن بیمار فراموش نمی شود حتی اگر سالها  گذشته باشد و این دارای اجر و ثواب و باقیات الصاحات است.
وی گفت: در چند سال اخیر دانشجویان با رتبه های خیلی خوب نسبت به انتخاب رشته های گروه پرستاری اقدام کرده اند که این یک فرصت برای رشد و توسعه بیشتر است.
رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه مهم ترین مباحث حرفه ای کار کردن بالینی آموزش است، گفت:بهترین یادگیری، آموزش است و ماهیت بهداشت و درمان با آموزش کامل میگردد و ما  توقع داریم که بیمارستان ها به خصوص مترون و سرپرستار ها در مبحث آموزش دانشجویان سهیم باشند.
 دکتر صیدی از رعایت تعاملات اخلاقی مدیران پرستاری بیمارستان ها با دانشجویان سخن گفت و افزود:دانشجویان امروز ما، همکاران فردا هستند و ایجاد انگیزه در دانشجویان با رعایت اخلاق حرفه ای باعث میشود در آینده همکارانی با علاقه بیشتر داشته باشیم.
وی افزود:کم کردن شکاف بین آموزش و بالین به ویژه در ترم های آخر دوره، موجب ارتقای مهارت های حرفه ای شده و اثربخشی را ارتقا می دهد.
شایان ذکر است در این نشست که با حضور اعضای هیات علمی دانشکده های پرستاری و پیراپزشکی، مدیران پرستاری، سوپروایزرهای آموزشی بیمارستان های تابعه دانشگاه و مدیران پرستاری بیمارستان تامین اجتماعی سنندج و سقز همراه بود مباحثی از قبیل رعایت اخلاق حرفه ای، پوشش حرفه ای دانشجویان، برگزاری جلسات توجیهی برای آشنایی دانشجویان با قوانین و مقررات بیمارستان، تعهد کاری پرستاران نوورود، انجام تیتر آنتی بادی کلیه دانشجویان در ورود به عرصه کارآموزی و کارورزی  و توجه بیشتر در کمیته آموزشی به رشته های پرستاری و پیراپزشکی با ارائه راهکار های درست، ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر شما