شناسهٔ خبر: 67446930 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

تاجرنیا: در مناظره های این مرحله، رفتاری از نوع رفتارهای قاضی‌زاده و زاکانی نخواهیم دید/در مرحله دوم کمپین ۱+۱ را دنبال می‌کنیم

تاجرنیا با اشاره به پیش بینی دو مناظره تلویزیونی برای نامزدهای مرحله دوم انتخابات گفت: در مناظره‌ها از دکتر پزشکیان رفتاری از نوع رفتارهای آقایان قاضی‌زاده و زاکانی نخواهیم دید. مشی و منش دکتر پزشکیان به نوعی است که سعی می‌کند موارد اثباتی و بر اساس نظرات کارشناسی را مطرح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی تاجرنیا، رئیس ستاد استان تهران مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح یکشنبه - ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - در نشستی خبری اظهار کرد: تقریباً تمامی تحلیل‌ها و ارزیابی‌ها این بود که اگر قرار باشد کاندیدای اصلاح طلبان پیروز میدان باشد، باید میزان مشارکت بیش از ۵۰ درصد باشد، اما اتفاقی که در روز جمعه افتاد این بود که با اینکه میزان مشارکت زیر ۴۰ درصد بود باز هم کاندیدای اصلاحات توانست نفر اول باشد؛ این به معنای تاثیرگذاری صحبت‌های دکتر پزشکیان و تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام شده است.

بنابر گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه «از نظر ما در دور اول انتخابات یک پیروزی برای دکتر پزشکیان و مجموعه اصلاح طلبان رقم خورد و باید در گام بعد افرادی که شرکت نکردند را مجاب به رای دادن کنیم» عنوان کرد: ما به نظر کسانی که رای ندادند احترام می‌گذاریم. معتقدیم هرگونه نقد و بحثی که درباره شرکت نکردن مردم در انتخابات باشد و جنبه تخریبی داشته باشد به هیچ وجه مورد تایید دکتر پزشکیان و ستاد او نیست. کسانی که در دور اول پای صندوق‌ها نیامدند، می‌خواستند پیامی را به حاکمیت بدهند و امیدواریم این پیام از ظرف حاکمیت درک شده باشد؛ این پیام از سوی ستاد دکتر پزشکیان درک شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران پزشکیان ادامه داد: در دور دوم ما با وضعیت و کاندیدایی مواجهیم که طی سال‌های اخیر عملکردی داشته که به نوعی به معیشت، اقتصاد، رفاه و سبک زندگی مردم مربوط است. باید در نظر بگیریم که مجموعه سیاست‌هایی که در چند سال قبل اتخاذ شده یا در زمانی که آقای جلیلی در مسئولیت قرار داشتند، منتج به آثاری شده است. امروز دو نگاه در مقابل هم قرار گرفتند و بی شک بعد از انتخابات ۱۵ تیر، رئیس جمهور انتخاب خواهد شد و تصمیمات دولت او سرنوشت ساز و اثرگذار است روی آحاد مردم ایران و اینگونه نیست که بگوییم در انتخابات شرکت نمی‌کنیم و پیامی می‌دهیم اما این پیام برای ما آثار وضعی ندارد. کسانی که در فضای عدم مشارکت هستند با احترام به نظرشان، باید به این پرسش جدی پاسخ دهند که اگر پای صندوق‌های رای حضور پیدا نکردند و منجر به روی کار آمدن رئیس‌جمهوری شد که از افکار آنها فاصله دارد، باید آثار و پیامدهای آن را از خودشان مطالبه کنند.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه اهمیت دور دوم از دور اول بسیار مهمتر است، گفت: احساس می‌کنیم که دو دیدگاه کاملاً متفاوت هستند؛ یکی دنبال تعامل با دنیا است و دیگری برایش مهم نیست دنیا چه نگاهی به ما دارد. در دور دوم انتخابات با توجه به این تحلیل که در دور دوم مردم کمتری در انتخابات شرکت می‌کنند، استراتژی خود را تثبیت کردن آرای دوره اول و تلاش در جهت همراه کردن افرادی که به نوعی در دور اول به هر دلیلی شرکت نکرده بودند، قرار می‌دهیم و کمپین ۱+۱ را اجرا می‌کنیم؛ این کمپین به این معناست که خودمان شرکت خواهیم کرد و یک نفر را نیز همراه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه «با توجه به اهمیت دور دوم انتخابات امیدوارم تعداد شرکت‌کنندگان در انتخابات بیشتر از دوره اول باشد»، ادامه داد: یادمان باشد اگر دکتر پزشکیان در مرحله اول ۳ میلیون رای بیشتر داشتند، پیروز بودند. ما ترجیح می‌دهیم در انتخاباتی با مشارکت حداکثری حضور پیدا کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران پزشکیان در ادامه نشست خبری در پاسخ به پرسشی درباره برنامه‌های ستاد پزشکیان برای روشن کردن فضای دو قطبی انتخاباتی در کشور گفت: استراتژی ما درباره موضوع دوقطبی نیاز به مطرح کردن آن ندارد؛ چرا که این وضعیت وجود دارد و دیدگاه‌ها و نظرات کاملاً متفاوت دو نامزد به اندازه کافی گویاست؛ متاسفانه از طرف رقیب شاهد جعل برخی عناوین نسبت به کمپین دکتر پزشکیان هستیم. کمپین آقای پزشکیان جنبه تخریبی ندارد بلکه جنبه نقد دارد.

تاجرنیا با تاکید بر اینکه تجربیات سه سال اخیر نشان داده که یک دست سازی و کنار گذاشتن یک جریان سیاسی منجر به برطرف شدن اختلافات و محقق شدن کارآمد سازی نمی‌شود، اظهار کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که وضعیت معیشت مردم و همچنین هنجارهای فضای مجازی به خوبی نشان داده که پروژه‌های خالص سازی نتوانسته موفق باشد؛ همچنین درگیری‌های میان کمپین قالیباف و جلیلی که در جریان انتخابات صورت گرفت به اندازه کافی نشان داد که اگر یک جریان سیاسی را به امید یک دست سازی کنار بگذاریم، بازهم اختلافاتی وجود خواهد داشت؛ در این راستا تحلیل ما این است که اعلام حمایت اخیر آقای قالیباف از آقای جلیلی به هیچ عنوان همراهی بدنه کمپین قالیباف را ندارد و این امر بیش از آنکه یک باور و اعتقاد قلبی باشد ناشی از فشارهایی در درون جریان اصولگرایی است؛ همچنین فکر می‌کنیم که این اقدامات منجر به نتایج خوبی برای آنها نخواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی دو مناظره تلویزیونی برای نامزدهای مرحله دوم انتخابات گفت: در مناظره‌ها از دکتر پزشکیان رفتاری از نوع رفتارهای آقایان قاضی‌زاده و زاکانی نخواهیم دید. مشی و منش دکتر پزشکیان به نوعی است که سعی می‌کند موارد اثباتی و بر اساس نظرات کارشناسی را مطرح کند. بسیاری دلمان می‌خواهد که دکتر پزشکیان در مناظرات تند حرکت کند و پاسخ‌های کوبنده دهد اما واقعیت این است که به این فکر می کند که از روز شنبه که می‌خواهد کار را آغاز کند، نیازمند همگرایی و تعامل میان نهادهای داخل حاکمیت است. در این دور معتقد به شفافیت بیشتر هستیم و این را در کلام دکتر پزشکیان خواهیم دید.

تاجرنیا ادامه داد: راه گره‌گشایی از وضعیت اقتصادی مردم افزایش تعامل با کشورهای همسایه و دنیا است؛ نباید بگوییم تحریم‌ها در کشور ما اثر نگذاشته است، بلکه تحریم‌ها اثرگذار بوده و ما باید در این زمینه گره‌گشایی کنیم. حوزه اقتصادی در کشور ما به شدت به تصمیمات ما در حوزه سیاست خارجی وابسته است. نوع نگاه ما در اقتصاد در گذشته که عمدتاً یک جانبه‌گرایی و نگاه به شرق بوده باید جای خود را به یک تعادل در روابط بین‌المللی بدهد. بدون شک برون رفت ما از مشکلات اقتصادی و معیشتی نیازمند ایجاد تعامل با دنیا است.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت عدم موافقت طرف مقابل با مذاکره با ایران، برنامه بعدی دولت احتمالی پزشکیان چیست؟ عنوان کرد: آنچه خیلی مهم است و احتمالا در دولت پزشکیان با دولت‌های قبل از جمله روحانی متفاوت است این است که نگاه تعاملی پزشکیان با نهادهای تاثیر گذار قدرت خیلی بیشتر خواهد بود. اینکه ارکان تاثیرگذار قدرت احساس نکنند مذاکرات و تعامل با کشورهای غربی منجر به تضعیف اقتدار داخلی شود و ۳ اصل عزت، مصلحت و حکمت رعایت شود. ما در داخل نیازمند اعتماد سازی هستیم و اگر این اعتماد سازی ایجاد شود، به نظرم هیچ عقل سلیمی مخالف گسترش مقتدرانه ارتباط با دنیا نخواهد بود.

رئیس ستاد انتخاباتی استان تهران مسعود پزشکیان ادامه داد: با وجود اینکه روابط در حوزه بین الملل در اوضاع معیشتی می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد اما این موضوع الزاماً تنها کاری نیست که باید انجام شود؛ یکی از مسائلی که ما در سال‌های قبل مواجه بودیم این بوده که به دلیل تحریم‌هایی که وجود داشته، برای دور زدن آنها تلاش شده و این دور زدن‌ها از مجاری درستی شکل نگرفته و همین امر موجب فساد شده است. اگر به اینکه این مسیرها بسته شود و شفافیت شکل گرفته شود با توجه به رویکرد فساد ستیزی دکتر پزشکیان، این موضوع می‌تواند در داخل بسیار تأثیر دارد باشد. فکر می‌کنم دکتر پزشکیان در این حوزه حساسیت‌های بیشتری دارد؛ کشور ظرفیت این همه فساد را ندارد؛ یکی از دلایل اول شدن پزشکیان در مرحله اول انتخابات نیز این بود که بخشی از مردم احساس کردند که حداقل یک فردی در گذشته‌اش سابقه پاکی دارد.

وی افزود: با احترام به کسانی که در روز ۸ تیر رای ندادند، از این هفته تلاش ما این است که از تمام ظرفیت خود برای گفت‌وگو با مردم کمک بگیریم و همه با هم برای ایران از خطراتی که پیش روی ماست، پیشگیری کنیم. تلاش ما این است که بیش از گذشته تفاوت دو رویکرد روشن و مشخص شود که چه اهدافی پشت یکپارچه سازی ۴ نفر در برابر یک نفر وجود دارد. همچنین پیگیر خواهیم بود که چگونه از امکانات شهری و عمومی در حال استفاده برای فعالیت‌های انتخاباتی هستند. معتقدیم وظیفه مسئولان حال حاضر کشور اداره کشور است و انتخابات وظیفه ستادهای انتخاباتی است.

27215

نظر شما