شناسهٔ خبر: 67442082 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تاجرنیا: رویکرد فسادستیز پزشکیان می‌تواند راه‌گشا باشد

رییس ستاد استان تهران پزشکیان با اشاره به اینکه رویکرد فساد ستیز پزشکیان می‌تواند راه‌گشا باشد، گفت: کسانی که در دور اول رای ندادند پیامی دادند که امیدواریم از سوی حاکمیت درک شود اما از سوی دکتر پزشیکان درک شد. رییس ستاد استان تهران پزشکیان با اشاره به اینکه رویکرد فساد ستیز پزشکیان می‌تواند راه‌گشا باشد، گفت: کسانی که در دور اول رای ندادند پیامی دادند که امیدواریم از سوی حاکمیت درک شود اما از سوی دکتر پزشیکان درک شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، علی تاجرنیا در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به نگاهی که پیش از این به میزان مشارکت انتخاباتی وجود داشت، گفت: پیش از این تصور این بود که اگر قرار باشد کاندیدای اصلاح طلبان پیروز شود، باید میزان مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد اما در شرایط مشارکت زیر ۴۰ درصد بازهم کاندیدای اصلاحات اول شد که نشان می‌دهد فعالیت‌های انجام شده و شخصیت خود دکتر پزشکیان موثر بوده است. 

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم قسمتی از آرای تحریمی و عدم مشارکتی را با خود همراه کنیم، گفت: شرکت در انتخابات حق است و کسانی که از حق خود استفاده نکردند محترم هستند و هر نقدی در این زمینه که چرا شرکت نکردند، به هیچ عنوان مورد قبول دکتر پزشکیان و ستاد نیست بلکه به آن‌ها حق هم می‌دهیم.

رئیس ستاد استان تهران پزشکیان با اشاره به اینکه آن‌هایی که در چند دور گذشته رای دادند اما این رای تغییری ایجاد نکرد، گفت: کسانی که در دور اول رای ندادند پیامی دادند که امیدواریم از سوی حاکمیت درک شود اما از سوی دکتر پزشیکان درک شد.

تاجرنیا با بیان اینکه در دور دوم با وضعیتی مواجه هستیم که کاندیدای رقیب در حوزه مردم تصمیمات و دیدگاهی دارد که به معیشت و سبک زندگی آن‌ها مستقیما مربوط است، گفت: دوران مسئولیت جناب جلیلی منتج به نتایجی شده است و این موضوع مشخص است. 

وی با بیان اینکه دو نگاه و تفکر در مقابل هم قرار گرفته‌اند، توضیح داد: رئیس جمهوری که ۱۵ تیر برسر کار می‌آید رئیس جمهور همه مردم است و تصمیمات او بر زندگی همه مردم و کسب و کارها و شرایط زندگی تک تک ایرانیا تاثیر خواهد داشت. پس با احترام به نظر همه کسانی حضور پیدا نمی‌کنند باید به این پرسش پاسخ دادا شود که پس از روی کار آمدن رئیس جمهوری که با دیدگاه‌های آنها بسیار دور است، شرایط به چه شکل خواهد بود. 


رئیس ستاد استان تهران پزشکیان گفت: دور دوم انتخاباتبسیار مهمتر است، گفت: با توجه به دو دیدگاه کاملا متفاوت دو کاندیدا گفت: یک نگاه نگاه تعامل با دنیاست، نگاهی که اقتدار را در حضور در پیام‌های بین‌المللی می‌داند و تفکر دیگری که هنوز هم معتقد است قطعنانه‌ها هیچ تاثیری نداشته و نخواهد داشت.

تاجرنیا افزود: با توجه به اینکه در دور دوم میزان مشارکت کمتر می‌شود استراتژی تثبیت رای و تلاش برای جلب نظر کسانی که شرکت نکرده اند و کمپین یک به اضافه یک در دستور کار ستاد است. اگر دکتر پزشکیان در دور اول ۳ ميليون رای بیشتر داشتند پیروز می‌شدند اما بسیاری رای را به آخر شب موکول کردند با دیدن صف از رای دادن منصرف شدند.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه نقش کسانی که انتخابات را تحریم ‌ می‌کنند با درک دلایل آن‌ها برای پیشگیری از شرایط بدتر، بسیار مهم است، گفت: ما ترجیج می‌دهیم انتخاباتی با حضور حداکثری داشته باشیم.

رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در پاسخ به پرسشی درباره دوقطبی‌سازی در انتخابات دور دوم گفت: می‌دانیم که در حال حاضر دو قطبی وجود دارد و تفاوت بین دو رقیب کاملا مشخص است، از سوی رقیب جعل و انتساب دروغ‌هایی به کمپین پزشیکان می‌شود اما دکتر پزشیکان قصد تخریب ندارند و بحث انتقاد است. با این همه با توجه به شرایط موجود دکتر پزشکیان جدی‌تر اما با رعایت اخلاق در مناظره‌ها حاضر خواهند شد.

تاجرنیا تصریح کرد: یکدست شدن حکومت نشان داده اختلافات صرفا با کنار گذاشتن یک جریان سیاسی از بین نمی‌رود و کارایی هم به وجود نمی‌آید. شرایط الان نشان می‌دهد که این پروژه یکدست سازی شکست خورده است و این اختلافات کمپین آقایان قالیباف و جلیلی هم  دلیل مشخصی است. حمایت قالیباف از جلیلی بدنه کمپین را مجاب نمی‌کند و ناشی از فشارهای موجود در جریان اصولگرایی است. 

وی تصریح کرد: از پزشکیان رفتارهایی مثل زاکانی و قاضی‌زاده نخواهیم دید و ایشان براساس مشی کارشناسی حرکت می‌کند. نگاه پزشکیان بیشتر به همگرایی و تعامل با همه نهادهای درون حاکمیت است و این نگاه هوشمندانه‌ خواهد بود.

رییس ستاد انتخاباتی استان تهران پزشکیان گفت: کسانی که در دور اول شرکت نکرده‌اند می‌توانند در دور دوم قانونا شرکت کنند. 

تاجرنیا با اشاره به اینکه بسیاری دوست دارند مشارکت کمتر باشد گفت: پیامکهای زده شده در روز رای‌گیری با نگاه مشارکتی نبوده و این مسئله تحریمی‌ها را مصمم به تحریم بیشتر کرد. مشارکت امروز مردم از سر درد است و همه وظیفه داریم با تبیین وضع موجود طبقات مختلف جامعه برای حضور در دور دوم قانع و تهییج کنیم.

رییس ستاد استان تهران پزشکیان درباره رویکرد اقتصادی وی گفت: شرایط اقتصادی کشور خوب نبوده و دورنمای آن هم مطلوب نیست. در دو دهه گذشته مشکلات معیشتی مردم سیر صعودی داشته است، بنابراین در حوزه اقتصادی باید طرح نو در اندازیم.

تاجرنیا با بیان اینکه همان‌طور که در بسیاری از امور از نظر کارشناسان حتی خارجی استفاده می‌کنیم، گفت: در گام اول باید شرایط خاص و پیچیده کنونی را آسیب شناسی کنیم تا منجر به طرح درمان صحیح شود. 

وی افزود: منزوی گزینی و عدم تعامل با دنیا در این شرایط موثر بوده است. وقتی شرایطی ایجاد می‌شود که نفت به صورت درست فروش نمی‌رود و مجبوریم آن‌را در اختیار دلالان و کشورهایی که به نقطه آسیب ما واقفند و آن را ارزان می‌خرند، قرار دهیم. 

وی با تصریح این مهم که راه گره گشایی از شرایط اقتصادی کشور، باز کردن گره‌ها از تعامل با دنیاست، تاکید کرد: تحریم‌ها اثر گذار است و نباید آن را نادیده گرفت. 

تاجرنیا با تاکید بر اینکه شرایط اقتصادی به شدت به تصمیم گیری ما در سیاست خارجی وابسته است، گفت: نگاه به شرق و یکجانبه‌گرایی باید جایگزین تعادل شود و ضمن نگاه با شرق نمی‌توان به این موضوع بی‌توجه بود که بسیاری از کشورهایی که همسایه ایران هستند و با ایران تعامل دارند، تحت تاثیر غرب هستند اما همه غرب هم آمریکا نیست.

رییس ستاد استاد تهران پزشکیان با بیان اینکه تفاوت دولت پزشکیان با دولت‌های قبل در این است که نگاه‌های تعاملی با نهادهای تأثیرگذار دولت بیشتر خواهد بود، گفت: این نگاه با هدف کاستن از احساس نگرانی درباره اقتدار داخلی است، تا احساس نکنند این تعامل با جهان اقتدار داخلی را تضعیف می‌‌کند.نیازمند اعتمادسازی در داخل کشور هستیم و اگر ایجاد شود هیچ عقل سلیمی با این تعامل مخالفت نخواهد کرد.

تاجرنیا گفت: تلاش شده تحریم‌ها دور زده شود و این بی‌قانونی‌های انجام شده در این مسیر منجر به فساد شده و اگر می‌بینیم فساد افزایش یافته خواستیم مسیرهای دیگری پیش رویم. اگر شفافیت و عدالت و فساد ستيزی دکتر پزشکیان صورت گیرد، شرایط بهتر خواهد شد.

الهام فخاری سخنگوی ستاد استان تهران مسعود پزشکیان هم در این نشست ضمن قدردانی از اصحاب رسانه گفت: نتیجه‌ای که روز ۸ تیر رقم خورد، پیام‌های روشنی داشت. اینکه از ۴۰ درصد مشارکت دکتر پزشکیان به مرحله دوم رسید باید به رای‌دهندگان و همه دست‌اندکاران خسته نباشید گفت.

وی گفت: با توجه به اینکه ۶۰ درصد افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت نکردند، باید حرف آن‌ها را هم شنید و بازگشت آن‌ها به پای صندوق رای نیازمند مهیای پیش‌نیازهایی است تا انگیزه شرکت داشته و در پای صندوق رای حضور فعال داشته باشند. 

فخاری افزود: با احترام به همه کسانی که رای ندادند، تلاش می‌کنیم در این هفته از ظرفیت خود برای گفت‌وگو با همه کمک بگیریم. 

سخنگوی ستاد استان تهران با اشاره به اینکه گفت‌وگوی چهره به چهره را دنبال می‌کند و از روش اقناعی کمک می‌گیریم و تلاش می‌کنیم با احترام به نظر رای دهندگان توضیح می‌دهیم که چرا همه باید پای کار باشیم، گفت: برنامه‌ای با مجمع متخصصین خواهیم داشت تا برنامه و روندهای مسیر دکتر پزشیکان بیشتر روشن شود و با توجه به محدودیت کاندیداها برای تبیین دیدگاه ها از این متخصصین برای اعلام رویکردهای استفاده می‌کنیم و چهره‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی در این نشست‌ها حضور دارند و دکتر پزشکیان هم تا جایی که برنامه اجازه دهد در این نشست‌ها حضور خواهند داشت. 

وی افزود: در مناظره‌ها هم کارشناسان ستاد به دکتر پزشیکان کمک خواهند کرد خواست مردم را مطرح کنند و بخشی از مناظره هم با رفتار و گفتار کاندیدا قابل ارزیابی است.
کار بعدی ما دیدار و گفت‌وگوی خانه به خانه با مردم است که انجمن‌های مردم نهاد در این الگو با ما همراه هستند. 

فخاری گفت: با توجه به نوع تبلیغات در هفته بین دور اول و دوم و معرفی شدن دیدگاه‌های کاندیدای برای مردم، برنامه بزرگ انتخابات در یک همایش روز چهارشنبه برگزار خواهد شد. فرایند قانونی کسب مجوز و پیشبرد آن در جریان است و برنامه اصلی ما کمپین یک به اضافه یک است و از فرهنگ غنی خودمان که قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود استفاده می‌کنیم تا مردم نظر خواست و اعتراض خود را از طریق صندوق اعلام کنند.

سخنگوی ستاد استان تهران گفت: تلاش خواهیم تمایز دو رویکرد دو کاندیدا مشخص شود و مشخص شود چرا یک نفر باید در برابر ۴ نفر باشد؟ چرا از خدمات عمومی و شهری باید برای تبلیغ یکی از نامزدها استفاده شود؟ معاونت حقوقی ستاد پیگیر این موضوع هستند و از مردم تقاضا می‌کنیم اگر مواردی وجود دارد به ستادها منتقل کنند. 

فخاری تصریح کرد: وظیفه مسئولان دولتی در حال حاضر اداره کشور است و نه ستادهای انتخاباتی.

وی تصریح کرد: حرف اول و آخر پزشیکان منافع ملی است و هر برنامه‌ای در این زمینه باشد مورد تایید است اما اگر برنامه‌ای وجود داشته باشد که نارضایتی مردم را در پی داشته باشد انجام نخواهد شد. وقتی مردم نارضایتی خود را با عدم حضور ۶۰ درصدی نشان می‌دهند به‌ این معناست که اولویت‌های مردم در برنامه‌ها قرار نگرفته است.

فخاری تصریح کرد: مذاکره موفق با جهان در شرایطی خواهد بود که در کشور ثباتی وجود داشته باشد.

وی درباره دغدغه‌های محیط زیستی پزشکیان هم گفت: با وجود تمام تلاش‌های محیط زیست، نیازمند برنامه‌های موثر هستیم نه اینکه خود دولت مستقیما در پروژه‌هایی مثل میانکاله دخالت کند.

انتهای پیام/

نظر شما