شناسهٔ خبر: 67446014 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در بیانیه‌های جداگانه؛

حمایت جامعه روحانیت مبارز و موتلفه از «جلیلی»

تهران- ایرنا- جامعه روحانیت مبارز، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و حزب مؤتلفه اسلامی در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از کاندیداتوری «سعید جلیلی» حمایت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، جامعه روحانیت مبارز، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و حزب مؤتلفه اسلامی در بیانیه‌های جداگانه‌ای، از کاندیداتوری «سعید جلیلی» در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، حمایت کردند.

جامعه روحانیت مبارز در بیانیه خود آورده است: ضمن احترام به شخص جناب آقای دکتر پزشکیان از آحاد مردم انقلابی ایران اسلامی دعوت می‌کند به منظور اعتلای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و در پاسخ به ندای ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) پرشورتر از گذشته در مرحله دوم این انتخابات شرکت کرده و به حق و تکلیف الهی و سیاسی خود عمل و به جناب آقای دکتر «سعید جلیلی» رای دهند

متن بیانیه جامعه روحانیت مبارز بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ تَفَرَّقُوا وَاخْتَلَفُوا مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَهُمُ الْبَیِّنَاتُ» "آل عمران ۱۰۵"

جمهوری اسلامی با رویکرد مردم سالاری دینی حاصل تلاش رهبران الهی ارمغانی از سوی خداوند متعال به مردم ایران بود که به دست توانای حضرت امام خمینی (ره) پایه گذاری و با هدایت امام خامنه‌ای تبلور و استمرار یافت. از افتخارات نظام اسلامی همین است که با محوریت اسلام و حضور همه جانبه مردم در عرصه‌های انتخابات، دموکراسی بر مبنای دین را به رخ جهانیان کشید و الگوی نوینی را فراروی بشر خسته و رویگردان از نظام‌های مادی قرار داد.

خداوند قادر و متعال را سپاس که در آزمون بزرگ دیگری ملت آگاه و مصمم ایران را توفیق داد تا با حضور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، حماسه بدرقه شهید جمهور رئیسی عزیز را تکمیل کند. اکنون که انتخابات ریاست جمهوری به مرحله دوم رسیده است؛ جامعه روحانیت مبارز ضمن تشکر از مردم که در مرحله نخست شرکت نموده و سپاس از همه کاندیداها توجه ملت بزرگ ایران را به چند نکته جلب می‌نماید:

۱ـ جامعه روحانیت مبارز در این انتخابات حسب وظیفه تلاش خود را در جهت ایجاد وحدت و انسجام ملت بزرگ ایران و دلدادگان به نظام اسلامی و ایران سربلند به انجام رساند و همگان را به رعایت موازین اخلاقی قانونی فراخواند.

۲ـ جای خوشبختی است که در مرحله اول این دوره از انتخابات شاهد رشد این موازین در مناظرات و رقابت‌های نامزدهای محترم بوده در مرحله دوم از فعالین تبلیغاتی و هواداران نامزدها می‌خواهد با گذر ازپاره‌ای از مناقشات این ایام که ای بسا موجبات کاهش نشاط و مشارکت بعضی از اقشار را فراهم کرده با برادری، بردباری و حسن خلق قدم گذارند.

۳ـ جامعه روحانیت مبارز ضمن احترام به شخص جناب آقای دکتر پزشکیان از آحاد مردم انقلابی ایران اسلامی دعوت می‌کند به منظور اعتلای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی و در پاسخ به ندای ولی امر مسلمین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) پرشورتر از گذشته در مرحله دوم این انتخابات شرکت کرده و به حق و تکلیف الهی و سیاسی خود عمل و به جناب آقای دکتر «سعید جلیلی» رای دهند. امید است ایشان راهی را که شهید مظلوم آیت الله رئیسی آغاز کرده با مشارکت مردم با استعانت از عنایات الهی و تحت توجهات حضرت بقیه‌الله‌الاعظم عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف تداوم بخشد.

حمایت جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی از «سعید جلیلی»

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی هم در بیانیه ای به صورت رسمی حمایت خود را از کاندیداتوری سعید جلیلی اعلام کرد.

متن بیانیه ای این تشکُل سیاسی بدین شرح است:

"هو العزیز الحکیم"

آنچه در انتخابات بسیار مهم است، حضور عمومی مردم است.

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، ضمن احترام به آقای «مسعود پزشکیان»، حمایت قاطع خود را در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، از نماینده شایسته گفتمان انقلاب اسلامی، آقای «سعید جلیلی» اعلام می‌دارد و از همه مردم شریف، عزتمند و بزرگوار ایران تقاضا دارد، باحضور حداکثری در پای صندوق های رأی در روز جمعه پانزدهم تیرماه یک هزار و چهارصد و سه، حماسه‌ای دیگر بیافرینند و به این نامزد ولایت مدار جهت تداوم راه شهید جمهور رای بدهند.

شایان ذکر است، کلیه ستادهای جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور در راستای انتخاب آقای سعید جلیلی فعال خواهند بود.

حزب مؤتلفه اسلامی: از سعید جلیلی حمایت می‌کنیم

حزب موتلفه اسلامی دیگر تشکل اصولگرا است که در بیانیه ای آورده است: در جلسه شورای مرکزی با بررسی تکلیف شرعی، ملی و انقلابی، طبق رأی اکثریت قاطع اعضاء، حمایت خود را از جناب «سعید جلیلی» برای مرحله دوّم انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم تصویب و اعلام می‌کنیم.

متن بیانیه حزب موتلفه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
ملت بزرگ ایران

با گرامیداشت خاطره شهدای خدمت به ویژه رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و بزرگداشت شهادت آیت الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن شهدای کربلای سرچشمه، پس از مشخص شدن نتایج انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمعه هشتم تیر، حزب مؤتلفه اسلامی در جلسه شورای مرکزی با بررسی تکلیف شرعی، ملی و انقلابی، طبق رأی اکثریت قاطع اعضاء، حمایت خود را از جناب آقای دکتر «سعید جلیلی» برای مرحله دوّم انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم تصویب و اعلام می نماید.

امید که با اجماع همه نیروهای دلسوز نظام و متعهد به پیشرفت، تحول و تعامل کشور با رأی بالای ملت، رئیس جمهور آینده بتواند رهنمودهای ولی امر مسلمین امام خامنه ای و خواسته های به حق ملت قهرمان ایران را جامعه عمل بپوشاند.

حزب مؤتلفه اسلامی تقدیر و تشکر خود را به همه نامزدها، تشکل‌ها و احزاب و چهره هایی که در انتخابات ریاست جمهوری حضور یافته و به وظایف و تکالیف دینی و ملی خود عمل نمودند تقدیم می دارد و از صداوسیما و مسئولان اجرایی و نظارتی انتخابات و همه رأی دهندگان نیز تقدیر می نماید و بار دیگر از ملت بزرگ ایران دعوت می‌کند روز جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ با حضور گسترده در پای صندوق های رأی و با انتخاب رئیس جمهوری متعهد و متدین و دارای روحیه جهادی و مردمی، به حول و قوه الهی برگ زرین دیگری از سند عزت و افتخار برای ایران اسلامی را رقم بزند.

نظر شما