شناسهٔ خبر: 67441726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مردم همدان در مجلس: منطقه اقتصادی جهان آباد فامنین به چرخه تولید بپیوندد

همدان- ایرنا- نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد در فامنین از حیث توسعه صنعت و تولید استان بسیار حایز اهمیت است تاکید کرد: این منطقه هرچه سریعتر به چرخه تولید بپیوندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا عباس صوفی روز یکشنبه در دیدار با احمدشانیان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار کرد: باید بسترهای لازم جهت پیوستن منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد به چرخه تولید با فعال‌سازی واحدها مهیا شود.

وی با تاکید بر رونق تولید و کسب و کار صنایع در همدان و فامنین گفت: واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل باید با ایجاد بسترهای لازم، به چرخه تولید بازگردند.

صوفی افزود: در حوزه صنعت برای توسعه بهتر نیاز به تلاش بیشتر داریم و از همین رو باید زیرساخت‌ها را مهیا کنیم و در وهله دوم با مطالبه‌گری، دنبال سرمایه‌گذار برویم تا موتور توسعه صنایع و معادن فعال‌تر و پویاتر شود.

وی خاطرنشان کرد: برای صنایع تعطیل و نیمه تعطیل چاره‌اندیشی خواهیم کرد و اداره صمت به عنوان متولی این حوزه باید نقشه راه تعریف کند.

صوفی برگزاری نشست تخصصی و مشورتی با افراد، نهادها و شرکت‌های درگیر با حوزه اشتغال را اثرگذار دانست و اضافه کرد: همدان در برخی حوزه‌ها از جمله صنایع دارویی که مغفول مانده می‌تواند حرف برای گفتن داشته باشد.

وی اضافه کرد: باید با هم‌فکری و هم‌افزایی با دستگاه‌های مرتبط، دنبال رسیدن به هدف مدنظر در این زمینه باشیم.

در این نشست مدیرکل صنعت، معدن و تجارت همدان به تشریح وضعیت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان پرداخت.

تأسیس منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین با ۲ هزار هکتار مساحت در فروردین‌ماه ۱۳۸۸ به تصویب مجلس رسید.

این منطقه با داشتن ویژگی‌هایی همچون دسترسی به بازار عراق، همجواری با قطب‌های صنعتی بزرگ و آزادراه کربلا به عنوان شاهراه ارتباطی غرب کشور، نزدیکی به مرز خسروی و قابلیت اشتغال‌زایی حدود ۳۰ هزار نفر می‌تواند نقش موثری در پیشرفت و توسعه استان ایفا کند و فرصت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری است و در صورت حل مشکلات، رفع محرومیت منطقه را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما