شناسهٔ خبر: 67439680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان:

دمای هوای مشهد در برخی از روزهای تیرماه پایین‌تر از نرمال بوده است

زهره رضانژاد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از کاهش گرمای شدید در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

مرتضی اثمری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با مقایسه دما در روزهای ابتدایی  تیرماه با مدت مشابه سال‌های گذشته، سال جاری دمای هوا مناسب‌تر بوده است  به طوری که تا این لحظه گرماهای شدید تیرماه را نداشتیم و دما در تیرماه در برخی از روزها پایین‌تر از نرمال بوده که کم‌سابقه و بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه دمای هوا تا آخر هفته تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای نخواهد داشت افزود: هوای شهر مشهد صاف تا کمی ابری پیش‌بینی شده است، در بعداظهر امروز نیز افزایش وزش باد را داریم که با کاهش کیفیت هوا و گرد و غبار همراه خواهد بود .

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در رابطه با وضعیت هوای استان نیز گفت: برای استان خراسان رضوی هشدار زرد صادر شده است و پدیده غالب جوی تا آخر هفته جاری، افزایش  وزش باد  پیش‌بینی شده که در برخی نقاط به ویژه نقاط بادخیز جنوب و جنوب شرق استان، وزش باد گاهی شدید همراه با گردو خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد:انتقال ذرات گردوغبار به برخی نقاط از جمله  نقاط مرکزی نیز همراه خواهد بود و از بعداظهر امروز در نواحی شمالی استان ابرناکی و در برخی نقاط به ویژه شمال غرب بارش‌های پراکنده نیز پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

نظر شما