شناسهٔ خبر: 67438803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

آزادی 52 زندانی با کمک خیران و ارفاقات قانونی

در راستای اقدامات حمایتی از زندانیان نیازمند به مناسبت دهه امامت و ولایت و همزمان با عید سعید غدیر با پرداخت بدهی ۵۲ زندانی واجد شرایط جمعا به مبلغ ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل مشارکت نیکوکاران زمینه آزادی آنها از زندان مرکزی مشهد فراهم شد. در راستای اقدامات حمایتی از زندانیان نیازمند به مناسبت دهه امامت و ولایت و همزمان با عید سعید غدیر با پرداخت بدهی ۵۲ زندانی واجد شرایط جمعا به مبلغ ۴۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل مشارکت نیکوکاران زمینه آزادی آنها از زندان مرکزی مشهد فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، ۲۸ نفر از این زندانیان با کمک بلاعوض ۳۶ میلیارد ریالی ستاد دیه استان ، ۳ میلیارد ریال آورده خود زندانیان و ۳۳ میلیارد پذیرش اعسار و اخذ تخفیف شکات با تلاش واحد مددکاری و رایزنی با مراجع قضایی از زندان آزاد شدند.
همچنین ۶ نفر نیز با پرداخت ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال توسط خیرین شوراهای حل اختلاف استان و ۹ نفر با همیاری ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی خیرین به آغوش خانواده های خود بازگشتند.
۹ زندانی نیز با بهره مندی از ظرفیت ارفاقات و تاسیسات قضایی به مناسبت هفته قوه قضائیه حکم آزادی خود را دریافت کردند .
شایان ذکر است در مراسم جشنی که به مناسبت عید غدیر خم در محل این ندامتگاه با حضور تعدادی از مقامات قضایی مسئولین و جمع کثیری از زندانیان برگزار شد ، حجت الاسلام اکبریان رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های خراسان رضوی در سخنانی به بیان اهمیت واقعه غدیر خم و امامت حضرت علی (ع) و سجایای اخلاقی آن حضرت پرداخت . اجرای سرود ، تواشیح و مولودی خوانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در نهایت با آزادی زندانیان پایان یافت .

در خاتمه این مراسم ۵۲ زندانی پس از طی فرآیند قانونی با بدرقه خدام بارگاه منور ثامن الحجج (ع) از زندان آزاد شدند.

نظر شما