شناسهٔ خبر: 67433376 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حرکت انسان‌دوستانه‌ی خانواده شهید آل‌هاشم

پدر و خانواده شهید آیت‌الله سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه محبوب تبریز، با اهدای هزینه‌های مراسم یابود این شهید والامقام، منجر به آزادی ۱۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد مالی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، سیدمحمدمهدی آل هاشم، فرزند شهید آیت‌الله آل‌هاشم به تأکید پدر شهید خود مبنی‌بر اختصاص هزینه‌های اضافی مراسم‌های ترحیم و یابود به امورات خیر و خداپسندانه اشاره کرد و گفت: از تأکیدات ایشان، ترویج فرهنگ خیر و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری بود.

وی افزود: در راستای عمل به راه و روش ایشان، تصمیم خانواده بر این شد تا با حذف تشریفات، سرپرستان خانواده‌های زندانیان به کانون گرم خانواده‌‌شان بازگشته و دعای خیر خود را نثار روح آن شهید عزیز کنند.

سیدمحمدمهدی آل‌هاشم اظهار کرد: هدف ما از این اقدام، شادی روح پدر با مشارکت در آزادی زندانیان جرایم مالی بود که  بنابر تأکید ایشان، به سیرهٔ علوی و صدقه جاریه عمل کنیم تا به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی به جایگاه و ارزش بالای معنوی این کار خداپسندانه اشاره کرد و گفت: به تأکید پدر، باید دست زندانیان جرایم غیرعمد مالی را در این شرایط سخت گرفت چراکه زندانیان جرایم غیرعمد مالی به‌طور ناخواسته پشت میله‌های زندان قرار گرفته‌اند و این اتفاق ممکن است برای همه پیش بیاید.

فرزند شهید آل‌هاشم با اشاره به این‌که با این کار به نیت‌های خیر آن شهید، جامه عمل پوشانده‌اند، گفت: خانواده‌هایی که عزیزی را از دست می‌دهند، با آزاد کردن افراد گرفتار و دربند، علاوه بر این‌که خانواده‌ای را شاد می‌کنند، رضایت خدا و دعای خیر بندگان را نیز در حق مرحومان جلب می‌کنند.

وی با قدردانی از مسئولان ستاد دیه استان و خیران بزرگوار این ستاد گفت: سال‌هاست به ابتکار مسئولان ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، طرح اهدای هزینه‌های مجالس ترحیم، عزاداری، گل، بنر و ولیمه به منظور آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اجرا می‌شود.

نظر شما