شناسهٔ خبر: 67432378 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

شیلی هم به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل پیوست

تحریریه جهان صنعت نیوز

شیلی نیز پس از اسپانیا به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل کشی اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم در نوار غزه پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی جهان صنعت نیوز، به نقل از فلسطین الیوم، کشور شیلی هم امروز شنبه به شکایت آفریقای جنوبی علیه اشغالگران قدس در دادگاه کیفری بین‌ المللی پیوست.

این اقدام شیلی به دلیل نسل کشی اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم در غزه روی داده است.

این در حالیست که پیشتر هم اسپانیا به جرگه کشورهای حامی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دلیل نسل کشی در غزه پیوست.

بر این اساس، دادگاه بین المللی دادگستری تأیید کرده بود که اسپانیا به طور رسمی درخواست داده است در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از اسرائیل به دلیل نسل کشی در غزه به عنوان خواهان حضور داشته باشد.

مقامات مادرید اوایل ماه جاری میلادی از تمایل خود برای پیوستن به این پرونده علیه تل آویو خبر داده بودند. این اتفاق پس آن رخ می‌دهد که ترکیه نیز به عنوان خواهان پیش از اسپانیا به این پرونده پیوسته بود.

اکنون دیوان کیفری بین المللی به دلیل آنچه در غزه رخ داده است برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ این رژیم درخواست تعقیب صادر کرده است.

گفتنی است کشورهایی که تا کنون به پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی پیوسته یا اعلام کرده‌ اند که قصد دارند به آن بپیوندند، عبارتند از: کوبا، نیکاراگوئه، بلژیک، کلمبیا، ترکیه، لیبی، مصر، مالدیو، مکزیک، ایرلند و اسپانیا.

مهر

نظر شما