شناسهٔ خبر: 67446131 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مدیرکل اسبق اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با ایسکانیوز:

حمله به لبنان پایان رژیم صهیونیستی خواهد بود/ جنگ با حزب الله یعنی آزادسازی اراضی تحت اشغال

مجتبی قائمی مهر با اشاره به اینکه هر اقدام احمقانه رژیم صهیونیستی علیه لبنان مقاومت را وارد فاز جدیدی خواهد کرد، گفت: در صورت وقوع چنین جنگی تاکتیک حزب الله به نحوی خواهد بود که هیچ یک از هم‌پیمانان اسرائیل جرات ورود به آن را نداشته باشند و شاید بتوان گفت پایان رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، در هفته‌های اخیر مقامات رژیم صهیونیستی از حمله به حزب‌الله در آینده نزدیک سخن می‌گویند. وزیر امور خارجه اسرائیل چند روز پیش با بیان اینکه فرماندهان ارشد نیروهای دفاعی اسرائیل طرحی را برای حمله به لبنان امضا کرده‌اند، اعلام کرد که جنگ همه جانبه علیه حزب الله به زودی رخ خواهد داد. بسیاری از کارشناسان منطقه بر این باورند که در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، واکنش نیروهای مقاومت پشیمان کننده خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن از حمله اسرائیل به لبنان حمایت می‌کند؟ / منافع آمریکا در تیررس مقاومت

از طرف دیگر، آنچه موجب افزایش گمانه‌زنی‌ها در این خصوص شده، دیدگاه‌های دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در خصوص تحولات منطقه و حمایت نمایندگان هر دو حزب از اقدامات رژیم صهیونیستی بوده است. با این حال، بسیاری بر این باورند که در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات پیش‌رو که چندان هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد، دست نتانیاهو برای اقدامات افراطی بازتر خواهد شد و حتی گفته می‌شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است تا زمان بازگشت ترامپ به کاخ سفید به هر نحوی که شده قدرت را حفظ کند.

به منظور بررسی بیشتر احتمال حمله رژیم صهیونیستی به لبنان و تبعات آن گفتگویی با آقای مجتبی قائمی مهر -مدیر کل اسبق اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه و کارشناس ارشد امور بین الملل- انجام شد. وی در پاسخ به سوالی در مورد جدی بودن تهدیدات رژیم گفت: از آنجا که رژیم صهیونیستی در باتلاق نظامی غوطه‌ور است و ناتوانی نظامی این رژیم به صورت عملی آشکار شده و از طرفی وحشیگری و جنایت‌های این رژیم در غزه به یک نفرت عمومی و گسترده حتی در کشورهای هم‌پیمانش شده، قادر به حمله به حزب الله و لبنان نیست.

قائمی مهر بر این باور است که حمله به لبنان و درگیری با حزب الله در شرایط فعلی هم برای رژیم صهیونیستی و هم برای سایر هم‌پیمانانش چالشی بزرگ و قطعا ناموفق و شکست خورده خواهد بود. وی در پاسخ به سوالی در مورد اینکه انگیزه اسرائیل برای طرح حمله به لبنان چیست، اظهار کرد: تابستان فصل سفرهای توریستی به لبنان است. سال گذشته هم رژیم با ایجاد رعب و وحشت مانع سفر توریست‌ها به این کشور شد. این دیپلمات سابف با بیان اینکه اقتصاد لبنان شرایط مطلوبی ندارد، خاطر نشان کرد: سفارتخانه کشورهای هم‌پیمان رژیم صهیونیستی در لبنان با ترک بیروت و دامن زدن بهاین شایعات به دنبال تشدید بحران اقتصادی این کشور هستند.

وی افزود: تهدید به حمله به لبنان باعث می‌شود گروه‌های همسو با هم‌پیمان عربی-غربی این رژیم در داخل لبنان فرصتی برای القاء خطر سلاح حزب الله و فشار بر افکار عمومی علیه حزب الله ایجاد کنند. از نظر قائمی مهر، اقدام اخیر یک حرکت تبلیغی رعب آور با هماهنگی رژیم صهیونیستی، هم‌پیمانانش و گروه‌های داخلی در لبنان برای افزایش فشار افکار عمومی بر حزب الله است.

مدیر کل اسبق اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه در مورد سناریوهای محتمل در صورت حمله اسرائیل به لبنان تصریح کرد: قطعا هر اقدام احمقانه این رژیم در لبنان مقاومت را وارد فاز جدیدی از دفاع از حزب الله خواهد کرد که کاملا متفاوت و سخت‌تر از ورود مقاومت به قضیه غزه است. وی همچنین خاطر نشان کرد: حزب الله با پیروزی‌های خود در برابر رژیم نشان داد که در شرایط بسیار بهتری نسبت به گذشته قرار دارد و به هر تهدید پاسخی قوی‌تر از گذشته خواهد داد.

قائمی مهر معتقد است: در صورت حمله رژیم صهیونیستی به لبنان، به طور قطع حزب الله وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شود و مقدمات آزادسازی اراضی تحت اشغال را فراهم خواهد کرد. از نظر وی، تاکتیک جنگی حزب الله به نحوی خواهد بود که هیچ یک از هم‌پیمانان اسرائیل خود را وارد این باتلاق نخواهند کرد. شاید بتوان گفت پایان رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما