شناسهٔ خبر: 67429550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

از شروع جنگ در فوریه ۲۰۲۲؛

کمک مالی خارجی به اوکراین به پایین‌ترین سطح رسید!

مهر

براساس داده‌های وزارت دارایی اوکراین، کمک مالی خارجی به این کشور از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، به پایین‌ترین رقم رسیده است!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، تحلیل و ارزیابی داده‌های وزارت دارایی اوکراین نشان می‌دهد که مجموع کمک مالی خارجی به این کشور از آغاز حمله روسیه در فوریه ۲۰۲۲ تاکنون، با تنزل به متوسط ماهانه ۱.۹ میلیارد یور و(۲ میلیارد دلار) در نیمه نخست سال ۲۰۲۴، به پایین‌ترین سطح سقوط کرده است!

براساس داده‌ها، اوکراین در سال ۲۰۲۲ به طور متوسط ماهانه ۲.۹ میلیارد دلار از ۱۷ کشور به علاوه اتحادیه اروپا دریافت می‌کرد. آمریکا با ۱۱.۴، اتحادیه اروپا با ۷.۶ و کانادا با ۱.۸ میلیارد یورو به ترتیب بزرگ‌ترین حامیان مالی کی‌یف بودند.

یک سال بعد ۱۳ کشور به همراه اتحادیه اروپا که با ۱۸.۱ میلیارد یورو به بزرگ‌ترین کمک‌کننده اوکراین تبدیل شد، به طور متوسط ماهانه ۳ میلیارد یورو به این کشور کمک کردند. آمریکا با ۱۰.۱ و ژاپن با ۳.۴ میلیارد یورو در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

براساس داده‌ها، اتریش، آلبانی، فرانسه، ایتالیا، هلند، دانمارک، سوئد، لیتوانی و لتونی پارسال هیچ کمک مالی به اوکراین ارائه نکردند. کی‌یف امسال از اتحادیه اروپا، کانادا، ژاپن، نروژ، اسپانیا و انگلیس کمک مالی دریافت و تخصیص‌های ماهانه به ۱.۹ میلیارد یورو کاهش پیدا کرد!

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا اوایل ژوئن اعلام کرد که اوکراین از قبل سود دارایی‌های مسدودشده روسیه در ماه جولای، ۱.۵ میلیارد یورو دریافت خواهد کرد. همچنین قرار است اتحادیه اروپا تا پایان ژوئن ۱.۹ میلیارد یورو دیگر به کی‌یف کمک کند.

پیش‌تر کارشناسان در توضیح به اسپوتنیک گفتند که مردم کشورهای غربی رفته‌رفته از بحران اوکراین خسته شده و نمی‌خواهند که دولت‌شان برای رژیم فاسد کی‌یف کمک بیشتری ارسال کند.

کشورهای غربی از فوریه ۲۰۲۲ تاکنون همواره با ارسال کمک‌های نظامی و مالی گسترده برای اوکراین، به طولانی شدن جنگ دامن زده‌اند. کرملین تاکید کرده است که این تسلیحات و کمک‌ها تنها به تشدید جنگ منجر می‌شود و در نتیجه نهایی آن تغییری ایجاد نخواهد کرد.

نظر شما