شناسهٔ خبر: 67428965 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازگشت حدود ۳۴ درصد زائران ایرانی از سرزمین وحی

با بازگشت بیش از ۲۹ هزار و ۷۰۰ زائر ایرانی از سرزمین وحی، حدود ۳۴ درصد حجاج کشورمان از عربستان به میهن اسلامی انتقال یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، تا بامداد امروز ۳۳۶ کاروان به تعداد ۴۵۹۳۳ زائر در مکه و ۷۴ کاروان به تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر هم در مدینه حضور دارند و انتقال زائران مدینه بعد برای زیارت حرم نبوی و جنت البقیع به شهر پیامبر با قطار سریع السیردر چارچوب برنامه ریزی صورت گرفته و روند طبیعی ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه ستاد عملیات مکه، تا بامداد امروز ۲۵ هزار و ۹۸۳ نفر از مکه رهسپار مدینه شده‌اند که ۱۷ هزار و ۴۸۵ نفر در قالب زائران ترانزیت بوده و راهی ایران شده اند.

در اطلاعیه ستاد عملیات مکه تعداد زائران باقیمانده در سرزمین وحی ۵۶ هزار و ۸۲ نفر در قالب ۴۱۰ کاروان اعلام شده است که حدود ۶۶ درصد زائران و عوامل حج امسال هستند.

در این اطلاعیه مجموع پروازهای خروجی تا بامداد امروز از دو فرودگاه مدینه و جده به مقصد ایستگاههای پروازی در کشورمان ۱۲۸ پرواز اعلام و عنوان شده است که تاکنون زائران ۲۱۳ کاروان به کشورمان منتقل شده اند.

امسال ۸۷ هزار و ۶۵۰ نفر از ایران در موسم «حج تمتع» حضور داشتند و در کنار سایر مسلمانان اعمال عبادی را انجام دادند.

پروازهای بازگشت حجاج به ایران که از طریق دو فرودگاه جده و مدینه از یکم تیرماه آغاز شده است ۲۴ تیرماه از فرودگاه جده پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما