شناسهٔ خبر: 67428815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برقراری چهار پرواز از فرودگاه مدینه به همدان

همدان- ایرنا- مدیر فرودگاه بین المللی همدان گفت: بر اساس برنامه اعلام شده از سوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در دومین روز از بازگشت حجاج استان‌های همدان و کردستان، امروز (شنبه) چهار پرواز از سرزمین وحی به فرودگاه همدان در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

علی‌اصغر جهانگیری معز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روز جمعه در نخستین روز از آغاز عملیات بازگشت حجاج ۲ استان غرب کشور، ۲ پرواز برای انتقال حجاج همدان و کردستان از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه همدان انجام شده است.

وی افزود: با برقراری این تعداد پرواز تا مدت زمان یاد شده ۴۸۴ نفر از حجاج به این استان بازگشتند.

جهانگیری معز تصریح کرد» امروز نیز در نهمین روز از عملیات بازگشت حجاج کشور و دومین روز از برقراری پروازهای بازگشت فرودگاه همدان، چهار پرواز از فرودگاه مدینه به فرودگاه همدان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پروازها شماره ۳۵۰۵ و ۳۵۰۹ به ترتیب در ساعات ۹ و ۳۰ دقیقه و ۱۰ و ۳۰ دقیقه وارد فرودگاه همدان شد.

مدیر فرودگاه همدان بیان کرد: پرواز شماره ۳۵۰۷ شامل زائران کاروان‌های ۳۳۰۰۵ و ۳۳۰۱۱ و ۳۳۰۴۲ ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه وارد فرودگاه همدان می‌شود.

وی افزود: پرواز شماره ۳۵۱۱ نیز حامل حجاج کاروان‌های ۳۳۰۰۸ و ۳۳۰۱۱ و ۳۳۰۴۸ ساعت ۳۰ دقیقه بامداد روز یکشنبه در فرودگاه همدان به زمین می نشیند.

جهانگیری معز عنوان کرد: در حج تمتع ۱۴۰۳ تعداد سه‌هزار و ۴۵۸ نفر از استان همدان با پروازهای هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به عربستان مشرف شدند.

وی ادامه داد: خانواده‌های حجاج این ۲ استان برای دریافت اطلاعات پروازها، می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۸۰۴۷۰۰ تماس بگیرند.

مدیر فرودگاه همدان با اشاره به اینکه پروازهای فرودگاه همدان امسال زودتر از سال گذشته انجام شد، اضافه کرد: امسال نیز همچون سال گذشته زائران ۲ استان همدان و کردستان مدینه بعد بودند و پروازهای برگشت نیز در بازه زمانی هشت تا ۱۳ تیر انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۲۱۹ از زائران در قالب ۱۷ کاروان از استان همدان و مابقی از استان کردستان هستند.

جهانگیری‌ معز با بیان اینکه زیرساخت‌های عملیاتی این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است و قابلیت نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر را دارد، گفت: همه تدابیر و تمهیدات لازم نیز برای زائران همدانی و کردستانی و بدرقه کنندگان و مشایعت کنندگان آنها نیز در این فرودگاه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی همدان با داشتن بلندترین برج مراقبت فرودگاه‌های کشور، امکان فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را دارد.

زیرساخت‌های سخت افزاری این فرودگاه و همچنین فضای پارکینگ و ترمینال فرودگاه همدان مناسب است وطی چند سال گذشته نیز حجاج استان های همدان و کردستان از این فرودگاه به سرزمین وحی اعزام شدند.

برچسب‌ها:

نظر شما