شناسهٔ خبر: 67425312 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶۰ درصد اعتبارات راهداری شیروان خراسان‌شمالی تخصیص یافت

بجنورد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: ۴۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان معادل ۶۰ درصد از محل اعتبارات ملی تخصیص یافت.

صاحب‌خبر -

حمید جوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مجموع اعتبارات مصوب راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان ۷۲۰ میلیارد ریال است.

وی گفت: سه هزار میلیارد ریال اعتبار برای عملیات روکش و احداث آسفالت ۱۰۰ روستای این شهرستان برای سه سال تعریف شده است که امید می رود با تخصیص به موقع اعتبارات تا حدودی چهره محرومیت روستاها برطرف شود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان شیروان افزود: شهر قوشخانه از توابع شیروان به خاطر تردد بالا، فرسودگی آسفالت، راه خاکی زیاد و کمبود و عدم تخصیص به موقع اعتبارات بیشترین محرومیت را در سطح شهرستان دارد که نیاز به نگاه ویژه و جذب اعتبارات بیشتری به نسبت سال های گذشته دارد.

وی گفت: میزان بهره مندی روستاهای شهرستان از راه مناسب به لحاظ طول راه های آسفالت شده ۴۴ درصد است.

جوان یادآور شد: ۵۰ کیلومتر از راه های روستایی شیروان در قالب ۲۵ روستا در سال گذشته روکش و احداث آسفالت شد که بیشترین عملیات آسفالت در شهر قوشخانه و بخش مرکزی این شهرستان انجام شد.

به گزارش ایرنا، اکنون مجموع کل راه‌های روستایی این شهرستان ۶۵۰ کیلومتر است که بیش از ۵۰۰ کیلومتر آن آسفالت است و ۸۶ کیلومتر بزرگراه در دو باند شمالی و جنوبی دارد.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن در مناطق کوهستانی واقع است.

نظر شما