شناسهٔ خبر: 67425287 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

احیای باغ مزار قبرستان نو قم با واگذاری اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان

رییس اداره معماری بافت های واجد ارزش و طرح های بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان قم از همکاری این اداره کل با شهرداری قم برای احیای باغ مزار قبرستان نو خبر داد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، علی طاهری نیا اظهار کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قم به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران و به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهری و با همکاری مدیریت شهری متولی سیاست گذاری و نوسازی و بهسازی بافت‌های ناکارآمد شهری است و پروژه‌های اجرا شده توسط راه و شهرسازی استان با کاربری‌های بهداشتی درمانی، آموزشی، ورزشی، انتظامی، خانه محله و بهسازی معابر نقش محرک توسعه در محلات و ایجاد انگیزه برای ساکنین بومی داشته است.

 وی افزود: بر اساس مصوبات ستاد استانی بازآفرینی شهری در تملک املاک باقیمانده برخی از پروژه‌های شهری مانند فاز ۵ عمار یاسر، ساماندهی محله چهل اختران، محله دروازه ری، قبرستان نو و مغازه‌های تجاری داخل گیت امنیتی حرم مطهر حضرت معصومه (س) از محل اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان به عنوان معوض استفاده شده است.

 طاهری نیا گفت: اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان تحت تملک دولت و شرکت بازآفرینی شهری ایران در محدوده میدان شهدای فردو- بلوار امام علی (ع) پردیسان قرار دارد و به عنوان اراضی پشتیبان بافت فرسوده شهر قم شناخته می‌شود.

 وی اظهار کرد: طرح ساماندهی و احیای باغ مزار قبرستان نو واقع در بلوار امیرکبیر (جاده اراک) از سال گذشته در دستور کار شهرداری و سازمان بهسازی شهری قم قرار گرفت که برای تملک مغازه‌ها و واحدهای تجاری محدوده این قبرستان، از ظرفیت اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان بهره گیری شد.

 به گفته رییس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان قم تمامی ۱۳۲ باب مغازه توسط شهرداری تملک و تخریب شده است.

 طاهری نیا در پایان خاطر نشان کرد: ایجاد حدود ۵ هکتار فضای باز شهری در مقابل حرم مطهر حضرت معصومه (س) و نیز احیاء و نوسازی محله قم نو از جمله اهداف اجرای این پروژه بوده است.

نظر شما