شناسهٔ خبر: 67450122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

جلیلی در یزد:

کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد/ باید قدر زمان را بدانیم

یزد- جلیلی، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما نه تنها در این کشور فرصت های بزرگ داریم بلکه فرصت‌های بزرگ در جهان داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی، یکشنبه شب در جمع مردم یزد گفت: همین یزد عزیز است که از فرصت‌های خود به بهترین شکل استفاده کرد و اگر ما صحبت می‌کنیم از اینکه یک جهان فرصت می تواند یک ایران جهش داشته باشد، بهترین گواه آن یزد است که تداعی کننده همت و خلاقیت است که این دو نیاز جدی همیشه و امروز ما است.

وی بیان کرد: یزدی‌ها در طول تاریخ پرافتخار ایران توانستند آن جایگاه فاخر و نقش پرشکوه را برای خود رقم بزنند، از آن قنات‌های اعماق زمین تا بادگیرهای سر به آسمان کشیده نشان می دهد چگونه می توان از هر فرصتی، استفاده حداکثری کرد و این هنر مردم ایران و مردم یزد است.

جلیلی ادامه داد: اگر هنر ایرانی استفاده حداکثری از فرصت ها است و اگر مردم این استان در طول تاریخ نشان دادند حتی از فرصت های حداقلی استفاده حداکثری می کنند، پس در مواجهه با یک جهان فرصت چه می کنند و مگر غیر از این است که یک ایران جهش و آینده پرشکوه برای ایران اسلامی رقم می زنند و این هویت و اصالت ملت ما است.

جلیلی با اشاره به دو رویکرد مهم بیان کرد: یک رویکرد مبتنی بر اصالت و هویت تاریخی مردم است که فرصت های خود را بشناسند و برای آنها برنامه داشته باشند و آن قدر با همت و خلاقیت دنبال کنند تا روز به روز جهش و پیشرفت و ترقی و تعالی مملکت رقم بخورد. بنایراین یک رویکرد باید استفاده حداکثری از سرمایه های مادی و معنوی باشد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: رویکرد دیگر این است که ما ضعف داریم، البته برخی ضعف ها را فهرست کردند که برخی اشتباه، برخی مبالغه و برخی درست است و وجود دارد، برخی آسیب ها را فهرست کردند، برخی از مشکلات را فهرست کردند این در حالی است که ضعف را با ضعف نمی توان برطرف کرد بلکه ضعف را باید با قدرت برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در این چهل و پنج سال بیکار نبودند و حرکت های مختلفی علیه ملت ایران به کار بردند، با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله صدوقی گفت: دشمن از شخصیت های ما نمی گذشت و آنها را ترور می کرد، هشت سال جنگ به این ملت تحمیل کردند و همه توان خود را بکار گرفتند اما موفق نشدند.

جلیلی افزود: قدرتی که ملت ایران بکار برد و ملتی که خود را باور داشت و ایستاد و از آرمان ها و منافع و حقوق خود دفاع کرد اما دشمنان حرکت های دیگری شروع کردند که تحریم های اقتصادی از آن جمله است. آن زمان دولتی که روی کار بود و بیان می کردند چون دشمن راهبرد حداکثری به کار برده، پس ما دیگر در شرایط سخت قرار داریم، افرادی که عنوان می کردند به ما رای بدهید هم سانتریفیوژ و هم چرخ اقتصاد می چرخد، در نهایت بسیاری از سرمایه های ملت را دادند و کشور با رشد منفی همراه شد.

وی با اشاره به انتخاب ملت ایران در سال 1400 گفت: ثمره این انتخاب، مبتنی بر نگاه به هویت ایرانی و اصالت اسلامی بود و لذا ما فرصت های فراوان داریم و اگر برخی از کشورها نفت دارند، یا برخی از گاز، برخی معدن، برخی دریا و ... برخودار هستند ، خداوند همه اینها را به ملت ما داده است و امروز شما یک نسل جوان بانشاط تحصیل کرده و متخصصی دارید که می تواند از همه این فرصت‌ها به بهترین شکل استفاده کند.

جلیلی افزود: این نسل عزیز و دانشمند و متخصص و ظرفیت های بزرگی که امروز داریم این همه فرصت ها که در استان وجود دارد از معدن، گردشگری، گردشگری سلامت، صنایع دستی، کشاورزی، دامداری و ... آیا اینها یک جهان فرصت نمی تواند ملتی که در زمانی از قنوات تا بادگیرها و ... استفاده حداکثری کند، امروز با سرمایه های بزرگ نمی تواند جهش بزرگی برای کشور ایجاد کند و این محقق می شود به شرطی که روستای شما یک سلول کشور باشد.

وی ادامه داد: انقلاب به قله ها نگاه می کند و برای تفکر انقلابی به حداقل ها نیاز نیست و اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم با قدرت و استفاده حداکثری برطرف می شود. شهید رئیسی آمد و ریل را عوض کرد و همان هایی که می گفتند بیش از 200 بشکه نفت نمی توانیم بفروشیم، امروز دو میلیون بشکه می فروشد و لذا می توان حرکت شهید رئیسی را دنبال کرد و در مدت کوتاهی به دهان دشمن زد.

وی ادامه داد: ملت ایران در عرصه های مختلف خوش درخشیده و امروز در نقطه ای هستیم که برخی ایران را از جنگ می ترسانند. آمریکا و رژیم صهیونیستی همه توان خود را علیه گروه حماس در منطقه ای کوچک بکار بردند و هیچ غلطی نتوانستد بکنند. اینها ملت ما را از جنگ می ترسانند ملتی که با قدرت ایستاده و موجب صلح در منطقه شده است. امروز آنها نگران هستند و می دانند جوانان این مملکت به این اکتفا نمی کنند چرا که امروز جوانان ما در فناوریها و مرزهای دانش حرکت می کنند و برای کشور قدرت تولید می کنند. اگر نگاه ناامیدانه و حداقلی و بی اعتماد به ملت دنبال شود ثمره ادامه مشکلات و برخی آسیب ها و چشم به بیگانه دوختن به دو یا سه قدرت دنیا است.

جلیلی گفت: ما نه تنها در این کشور فرصت های بزرگ داریم بلکه فرصتهای بزرگ در جهان داریم و امروز دنیا تنها دو سه قدرت نیست و اگر بخواهیم پیشرفت کنیم باید بازار صادراتی داشته باشیم و با همسایگان و دنیا تعاملات داشته باشیم . ملت امروز در بهترین شرایط تاریخی خود قرار دارد به لحاظ عملی، فناوری، اقتصادی، سیاسی و موقعیت جهانی و منطقه ای و امروز قدرت های بزرگ دنیا می گویند نمی توانیم کارهایی را انجام دهیم. اوباما گفت در سوریه موفق نشدم چون اراده ایران در برابر ما بود و ما راشکست داد و امروز ملت ما در این شرایط قرار دارد .

وی ادامه داد: ما امروز باید زمان را قدر بدانیم برخی پیشرفت ها اینگونه نیست که اگر ۴ سال عقب بیفتیم، بعد بتوانیم جبران کنیم بلکه اگر آن جهش را شکل ندهیم دیگران و قدرت هایی که محدودیت و انحصار ایجاد می کنند ما را عقب نگه می دارند.

جلیلی تصریح کرد: ملت با انتخاب خود دیوار ها را از میان برمی دارد و اجازه نمی دهد کسی خاکریز و مانع در برابر پیشرفت ایران قرار دهد. ظرفیت های صنعتی کشاورزی گردشگری و صنایع دستی استان یزد یک فرصت بزرگ است این کار به تنهایی انجام نمی شود. جهش وقتی ایجاد می شود که هر ایرانی نقش پر شکوه خود را ایفا کند. وقتی فرزندان این ملت در سخت ترین حادثه ها حماسه آفریدند آیا امروز نمی توانند در عرصه های مختلف دوباره این حماسه ها و موفقیت ها را ایجاد کنند. این ها برنامه ریزی می خواهد ما وقت نداریم هر دولتی که شما انتخاب کنید تا سرنوشت ملت را در قوه مجریه در دست بگیرد باید کار خود را از روز شنبه آغاز کند و برای اینکه ببینیم نظر کارشناسان چیست و چه می گویند ، وقت نداریم باید برای جبران آن ۸ سالی که ملت ما رنج کشید به اتکای شما مردم موفقیت ها را رقم‌بزنیم.

وی ادامه داد: البته به این معنی نیست که مشکلات معیشتی مورد توجه نیست وضعیت کارگران و کارمندان باید با شرایط تورم کشور هماهنگ شود مهمتر از ایجاد اشتغال، امنیت شغلی است تا کارگر شما امنیت شغلی داشته باشد، دولت در یک برنامه ریزی باید مجموعه شرایط را دنبال کند و انشاالله نتیجه یک جهان فرصتی که در اختیار ماست یک ایران جهش خواهد بود.

نظر شما