شناسهٔ خبر: 67415582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده بهار و کبودرآهنگ: انتخابات یک افتخار و مظهر اقتدار نظام است

همدان- ایرنا- نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در شرایطی که ۴۱ روز از شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رییسی می‌گذارد، پیام مهمی برای دنیا دارد و یک افتخار ملی و مظهر اقتدار نظام است.

صاحب‌خبر -

فتح‌الله توسلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حالی که ۴۱ روز از حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل رییس جمهور و تیم همراه و شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی می گذرد و هیچگون نگرانی برای دوستداران انقلاب و نظام به وجود نیامد و انتخابات برگزار شد.

وی افزود: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند، مردم نگران نباشند، کمتر از ۵۰ روز انتخابات برای تعیین رییس جمهور برگزار شد.

توسلی با اشاره به اینکه فارغ از نتیجه انتخابات، مشارکت مردم در عرصه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: برگزاری ۲ انتخابات در طول چهار ماه، پیام مهمی برای دنیا و عرصه‌های بین المللی دارد.

وی تاکید کرد: مردم از نخستین ساعات آغاز رای گیری با حضور پرشور پای صندوق های رای حاضر شدند و به عنوان نماینده مردم در مجلس از اقشار مختلف جامعه دعوت می کنم در ساعات باقی مانده نیز حضور پرشوری در عرصه انتخابات داشته باشند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم با انتخاب فرد اصلح و با توجه به شاخصه‌هایی که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند تا عزت ملی را به رخ جهانیان بکشیم.

وی خاطرنشان کرد: در کشور مشکلات اقتصادی و کمبودهایی داریم اما با این وجود انتخابات مظهر انقلاب اسلامی است و مردم با مشارکت پرشور در آن شرایط عزت نظام را فراهم کنند.

توسلی ادامه داد: پس از رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور دومین شخصیت بزرگ کشور است و اختیاراتی همچون اجرای قانون اساسی، مسوولیت برنامه و بودجه کشور، انتصاب و پذیرش سفرا و ریاست هیات دولت را برعهده دارد.

وی اظهار کرد: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم و سرنوشت ساز است و افرادی که تا این لحظه رای نداده اند در ساعات باقی مانده در پای صندوق های رای حاضر شوند و آرای خود را در صندوق بیاندازند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در هزار و ۳۱۳ شعبه انتخاباتی استان همدان آغاز شد که از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند. در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد براساس حروف الفبا شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کردند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها در حال برگزاری است.

نظر شما