شناسهٔ خبر: 68214677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار قرچک:

۵۰ موکب در قرچک به جاماندگان اربعینی حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند

لیلا تات

فرماندار قرچک بیان کرد: بیش از ۵۰ موکب در شهرستان قرچک کار خدمات‌رسانی به به جاماندگان اربعینی حسینی را انجام می‌دهند.

صاحب‌خبر -

حسین فخاری درگفت‌وگو با ایسنا گفت: سه موکب از قرچک در ایام اربعین در راستای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) فعال است.

وی افزود: یکی از این موکب ها، «موکب الشهدا» قرچک است، که در پایانه مرزی مهران، نرسیده به گیت و شهر زرباطیه عراق، یک کیلومتر بعد از گیت مرزی عراق مستقر بوده و خدمات تغذیه و اسکان به زائرین ارائه می‌دهد.

فرماندار قرچک اضافه کرد: موکب بعدی، موکب «احباب الزهرا (س)»، مستقر در عمود ۱۰۳۳ مسیر نجف به کربلا است، که خدمات تغذیه، اسکان، تعمیرات و خدمات درمانی ارائه می‌دهد.

وی گفت: موکب «شهیدان ایرلو» از دیگر موکب‌های قرچکی است، که در شهر کربلا ابتدای خیابان جمهوری پل امام حسین (ع) مستقر بوده و خدمات تغذیه ارائه می‌دهد.

فخاری افزود: علاوه بر این سه موکب که در کشور عراق خدمات دهی دارند، قرچکی‌ها در مراسم جاماندگان اربعین از شهر قرچک به سمت حرم آقا سیدالکریم در شهرری نیز نقش فعالی دارند و مورد استقبال گسترده مردمی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این مراسم روز اربعین حسینی از بعد از نماز صبح آغاز شده و تا ظهر تداوم دارد، گفت: در راستای انسجام بخشی و همبستگی بیشتر موکب ها، در سال جاری ستاد اربعین در قرچک با حضور مدیران موکب ها و برخی از رؤسای ادارات و نهادها تشکیل شد، ظرفیت‌های مردمی پای کار آمد و بخش خصوصی کمک‌های مناسبی به موکبها کرد.

فخاری گفت: در خصوص جاماندگان اربعین یک سایت در قرچک راه اندازی شد، که تمام علاقمندان به برپایی موکب در این سایت ثبت نام کنند و نوع خدمات‌دهی در آن مشخص شود، تا با جانمایی مناسب موکب ها بر اساس نیاز مردم در مسیر انجام شود و تاکنون بیش از ۵۰ موکب برای خدمات دهی ثبت نام کرده و جانمایی شده‌اند.

وی افزود: بیش از ۹۰ درصد موکب ها مردمی و از بخش خصوصی است و در ستاد اربعین قرچک موضوعات ترافیکی، بهداشتی و امنیتی و تمام جوانب برپایی مراسم جاماندگان اربعین بررسی شده است. 

انتهای پیام

نظر شما