شناسهٔ خبر: 67415310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کردستانی‌ها برای فردایی روشن پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند

سنندج- ایرنا- مردم استان کردستان هشتم تیر به امید فردایی روشن و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی خود پای صندوق‌های اخذ رای برای انتخاب نهمین رئیس جمهور ایران حاضر شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حدود چهار ماه از آخرین انتخاباتی که در کشور برگزار شد و در آن مردم نمایندگان خود را برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب کردند، می گذرد؛ تقدیر و حادثه ای ناگوار شرایطی را بوجود آورد که یک سال زودتر از موعد مقرر بار دیگر شاهد برگزاری انتخابات در کشور باشیم.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهوری ایران از ساعت هشت صبح امروز جمعه هشت تیر در کردستان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

کردستانی ها در هوایی با دمای ۳۹ درجه سانتیگراد بالای صفر در شعبه های اخذ رای حاضر شدند تا بار دیگر سهم خود را در تعیین سرنوشت کشور نشان داده و به جهانیان بگویند هیچ گاه از حقی که قانون اساسی برای آنها قائل شده است نمی گذرند.

کردستانی‌ها برای فردایی روشن پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند

یکی از شهروندان سنندجی که در شعبه مسجد جامع سنندج حاضر شده بود تا رای خود را به صندوق اندازد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ما آمده‌ایم به کسی رای دهیم که برای مردم کار کند و وضعیت معیشت آنها را بهبود بخشد.

وی اضافه کرد: امروز جمعیت زیادی از جوانان ما فاقد شغل هستند و به همین دلیل نمی توانند زندگی مشترکی را تشکیل دهند.

این شهروند سنندجی بیان کرد: هر کدام از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به عنوان رئیس جمهور ایران انتخاب شد انتظار و درخواست داریم برای ساماندهی وضعیت زندگی جوانان فکر و اقدام اساسی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه جوانان و نوجوانان آینده سازن این کشور هستند و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند، افزود: این قشر تاثیرگذار، سرمایه ما هستند و اگر به آنها توجه نشود روند دستیابی به توسعه هم در بخش های مختلف کُند خواهد شد.

کردستانی‌ها برای فردایی روشن پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند

حاج علی رضایی که ۷۸ سال سن دارد در شعبه مسجد جامع سنندج به خبرنگار ایرنا گفت: از سر تکلیف و وظیفه آمده ام رای خود را به صندوق بیاندازم.

وی اضافه کرد: سن و سالی از ما گذشته و دیگر مثل جوانان نمی توانیم پیگیر اینکه چه کسی نامزد شده و برنامه هایش چیست، شویم و آنچه برای ما اهمیت دارد عمل به وظیفه ای است که داریم.

کردستانی‌ها برای فردایی روشن پای صندوق‌های اخذ رای حاضر شدند

یکی از بانوان حاضر در شعبه دبستان استقلال سنندج هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آنچه برای ما مهم است و می خواهیم بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی است چراکه شرایط زندگی برای مردم بسیار سخت شده است.

هاجر رئوفی بیان کرد: تعدادی از همسایه هایمان من را از آمدن به پای صندوق اخذ رای منع می کردند و می گفتند هیچ امیدی به تغییر وجود ندارد و شرایط نه تنها بهتر نمی شود بلکه بدتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: با وجود این صحبت ها آمده ام رای دهم به امید اینکه در دولت آینده شرایط بهتر شود و ۲ فرزندم که هیچ کار و شغلی ندارند، سروسامان پیدا کنند.

هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای شامل ۶۸۴ شعبه ثابت و مابقی سیار در سطح استان کردستان مستقر شده و آماده دریافت رای از سوی مردم است.

اعضای هیات اجرای در محل فرمانداری و بخشداری‌ها وجود دارد و اگر بحث و اعتراضی وجود دارد به سرعت رسیدگی می شود. نمایندگان نامزدها هم در شعب اخذ رای حضور دارند. ۲۵ هزار نفر عوامل اجرایی و انتظامی در این دوره از انتخابات حضور دارند.

نظر شما