شناسهٔ خبر: 67414059 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شور بالای انتخاباتی در شهرستان‌های استان همدان

همدان-ایرنا- گزارش خبرنگاران ایرنا حاکی است، مردم شهرستان های مختلف استان همدان حضوری پرشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بهم رسانده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، صف های طولانی شهروندان همدانی در خیلی از شعبات اخذ رای در ساعت های آغازین امروز نوید انتخاباتی پرشور و حماسه ساز را می دهد.

هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رای کار جمع آوری آرای مردم استان همدان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارند و از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

شور بالای انتخاباتی در شهرستان‌های استان همدان

حدود ۵۲۰ هزار نفر در شهرستان همدان واجد شرایط رای دادن هستند

فرماندار همدان گفت: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان همدان واجد شرایط رای دادن در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند که سهم شهرستان همدان حدود ۵۲۰ هزار نفر است.

مسلم مخفی بیان کرد: در حوزه انتخابیه شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه اخذ رای شامل ۲۳۴ شعبه شهری و ۸۶ شعبه روستایی تعیین شده است.

وی افزود: همچنین که از این تعداد ۱۵ شعبه سیار شهری و ۲ شعبه سیار در مناطق روستایی کار جمع آوری آرا را بر عهده دارند.

فرماندار همدان بیان کرد: ۶ هزار نیرو در قالب اجرایی، نظارت و امنیت در شهرستان همدان فعال هستند.

مخفی افزود: آمارها گویای این است که میزان مشارکت مردم در انتخابات تاکنون نسبت به انتخابات گذشته افزایشی بوده است و مشارکت خوبی را شاهد هستیم.

فرماندار: ۱۹۹ شعبه اخذ رای در ملایر آرای مردم را جمع آوری می‌کنند

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر گفت: همزمان با سراسر کشور فرآیند رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعات اولیه صبح در حوزه انتخابیه این شهرستان آغاز و ۱۹۹ شعبه آرای مردم را جمع آوری می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "سلمان اسماعیلی" با حضور در شعبه شهید مطهری ملایر و انداختن رای خود در صندوق، افزود: بنابر گزارش اولیه فرآیند رأی‌گیری با استقبال پرشور مردم در همه شعبه‌های اخذ رای در این شهرستان مواجه شده است.

وی بیان کرد: در این دوره از انتخابات ۱۹۹ شعبه اخذ رای در سراسر حوزه انتخابیه شهرستان ملایر مستقر شده که شامل ۹۸ شعبه شهری و ۱۰۱ شعبه روستایی است.

شور بالای انتخاباتی در شهرستان‌های استان همدان

فرماندار: فعالیت سه هزار و ۵۰۰ نفر عامل اجرایی انتخابات در نهاوند

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه ۱۴۹ شعبه اخذ رای برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان نهاوند فعال هستند اظهار کرد: حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز عوامل جمع‌آوری آرا و ‌دست‌اندرکار برگزاری این دوره از انتخابات در شهرستان هستند.

ضرغام احمدوند از همه آحاد ملت ایران، به‌ویژه مردم شهرستان نهاوند با هر گرایش و سلیقه‌ای دعوت کرد که با شرکت گسترده و پرشور در انتخابات ریاست‌جمهوری، بار دیگر اهتمام خود را نسبت به سربلندی نظام جمهوری اسلامی نشان داده و همچون انتخابات گذشته خالق حماسه‌ دیگری در نظام سیاسی کشور باشند.

وی اظهار کرد: حضور مردم در صحنه انتخابات و نحوه مشارکت عمومی آنان، نشان از میزان همبستگی و پشتوانه مردمی بوده و این افتخار همواره کشور ما را در مقابل توطئه‌های گسترده از جهات مختلف مصون داشته است.

فرماندار نهاوند با بیان اینکه عزت، توانمندی، سربلندی و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای مرهون خون شهدا و مشارکت مردم عزیز در صحنه‌های سیاسی است گفت: این حضور آگاهانه مردم در هر انتخابات، پشتوانه‌ای مطمئن برای منتخبان و زمینه خدمتگزاری مطلوب‌تر را فراهم می‌ کند.

۸۲ شعبه اخذ رای در شهرستان رزن

فرماندار رزن با اشاره به آمادگی کامل این شهرستان برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: برای انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه شهرستان رزن ۸۲ شعبه اخذ رای شامل ۱۴ شعبه شهری و ۶۸ شعبه روستایی به تفکیک بخش مرکزی ۳۹ شعبه که ۱۱ شعبه شهری و ۲۸ شعبه روستایی را شامل می شود.

علی‌اصغر غفاری‌آثار افزود: همچنین در بخش سردرود ۳۲ شعبه شامل سه شعبه شهری و ۲۹ شعبه روستایی و در بخش بقراطی نیز ۱۱ شعبه تعیین شده که از این تعداد ۵۹ شعبه ثابت و ۲۳ شعبه سیار است.

وی ادامه داد: هزار و ۶۰۰ نفر شامل عوامل ستادی و اجرایی فرایند اجرا، نظارت و تامین امنیت چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را در این شهرستان بر عهده دارند.

فرماندار رزن اظهار کرد: این عوامل و نیروها در بخش‌های مختلف چون اجرایی، نظارت، بازرسان، انتظامی و خدمات و اعضای ستاد انتخابات و اعضای صندوق امروز هشتم تیرماه برای انتخاب رییس جمهوری ایران در سطح شهرستان فعالیت دارند.

شور بالای انتخاباتی در شهرستان‌های استان همدان

۱۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات در کبودرآهنگ پیش‌بینی شد

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ گفت: ۱۴۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در این شهرستان پیش بینی شده است.

مسلم غلامی اظهار کرد: ۸۶ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی، ۲۸ شعبه در بخش شیرین سو و ۲۶ شعبه در بخش گل تپه مستقر می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی جلسه معتمدین تشکیل و از بین ۳۰ نفر معتمد دعوت شده هشت نفر به عنوان هیات اجرایی معتمدین انتخاب شدند گفت: هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری شهرستان از معتمدین مردم و امانت دار آرا مردم در انتخابات پیش‌رو هستند.

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ یادآور شد: در مجموع این شهرستان، سه هزار و ۱۰۰ نفر شامل عوامل ستادی و اجرایی فرایند اجرا، نظارت و تامین امنیت انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

غلامی افزود: به دلیل محدودیت زمان، در این دوره از انتخابات فرایند انتخابات به صورت دستی انجام می‌شود و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی امکانپذیر نیست.

تجهیز ۱۱۷ شعبه اخذ رای در شهرستان بهار برای برگزاری انتخابات

فرماندار بهار گفت: ۱۱۷ شعبه اخذ رای در بهار آماده سازی و تجهیز شده است که ۵۳ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی ۳۵ شعبه در بخش لالجین و ۲۹ شعبه در صالح آباد مستقر بوده و سایر سیار هستند.

مجتبی فیض الهی اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه ما برگزاری یک انتخابات سالم با فراهم کردن زمینه مشارکت پرشور مردم و صیانت از آراء شهروندان است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی جلسه معتمدین تشکیل و از بین ۳۰ نفر معتمد دعوت شده هشت نفر به عنوان هیئت اجرایی معتمدین انتخاب شدند، افزود: هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری شهرستان از معتمدین مردم و امانت دار آرا مردم در انتخابات پیش‌رو هستند.

فرماندار شهرستان بهار یادآور شد: در مجموع شهرستان بهار، قریب به ۲ هزار نفر شامل عوامل ستادی و اجرایی فرایند اجرا، نظارت و تامین امنیت انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

شور بالای انتخاباتی در شهرستان‌های استان همدان

فرماندار اسدآباد: تجهیز ۱۰۴ شعبه اخذ رای در این شهرستان

فرماندار اسدآباد گفت: در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۰۴ شعبه اخذ رای برای این شهرستان پیش بینی شده که از این تعداد ۱۸ شعبه در بخش پیرسلمان و مابقی به بخش مرکزی و مرکز شهر اسدآباد اختصاص دارد.

حسین‌علی شرکایی با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات افزود: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر مردم‌سالاری دینی است که نه تنها پشتوانه نظام هم خود مردم هستند بلکه سرنوشت هم توسط خود آنان تعیین می‌شود.

وی ادامه داد: این درحالی است که در بسیاری از کشورهای جهان نظام مردم‌سالاری دینی و یا مشارکت مردم در سرنوشت خود معنایی ندارد.

فرماندار اسدآباد انتخابات را رکن اصلی نظام خواند و افزود: این انتخابات راه اصلاح امور کشور است که مردم باید با مشارکت در پای صندوق‌های رای در اصلاح این امور کمک کنند.

شرکایی اظهار کرد: کشور ایران اسلامی از قدرت کم‌نظیری برخوردار است، اما تکیه این نظام بر حضور مردم در صحنه‌های سیاسی آن است، بنابراین بدون شک حضور پرشور آنان در انتخابات قدرتمندی نظام را افزایش می‌دهد.

شور بالای انتخاباتی در شهرستان‌های استان همدان

تجهیز ۱۰۴ شعبه اخذ رای در تویسرکان

سرپرست فرمانداری تویسرکان از فعالیت ۱۰ شعبه اخذ رای در این شهرستان خبرداد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر شامل عوامل هیات‌های اجرایی، نظارت، انتظامی و امنیتی دست اندرکار برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تویسرکان هستند.

یحیی خورشیدخانی اظهار کرد: برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در شهرستان تویسرکان ۱۰۴ شعبه اخذ رای فعال است که از این تعداد شعبات ۶۹ شعبه ثابت و ۳۵ شعبه سیار هستند و از ۱۰۴ شعبه پیش‌بینی شده تعداد ۴۵ شعبه روستایی و ۵۹ شعبه به شعبات شهری اختصاص دارد.

وی یادآور شد: هیات‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان تویسرکان در زمان مقرر تشکیل و اعضا آنها تعیین شدند و همه بسترهای لازم در حال حاضر برای برگزاری انتخابات همراه با مشارکت حداکثری مردم در این شهرستان فراهم است.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز ساعت هشت صبح در استان همدان آغاز شد.

تعیین ۴۴ شعبه اخذ رای در شهرستان درگزین

فرماندار درگزین گفت: در این شهرستان ۴۴ شعبه اخذ رای به تفکیک ۲۲ شعبه و ۲۲ شعبه به بخش شاهنجرین اختصاص یافته است.

کمیل خواستان اظهار کرد: این شهرستان همواره مشارکت های بالایی را در عرصه انتخابات به خود اختصاص داده است و امروز نیز شاهد حضور حداکثری شهروندان درگزینی در پای صندوق های رای هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رای کار جمع آوری آرای مردم استان همدان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارند.

از این تعداد شعبه اخذ رای ۹۷۲ شعبه ثابت و ۳۴۱ شعبه نیز سیار هستند.

در شهرستان همدان ۳۲۰ شعبه، ملایر ۱۹۸ شعبه، نهاوند ۱۴۹ شعبه، کبودرآهنگ ۱۴۰ شعبه، اسدآباد ۱۰۴ شعبه، بهار ۱۱۷ شعبه، تویسرکان ۱۰۴ شعبه، رزن ۸۲ شعبه، فامنین ۵۲ شعبه، درگزین ۴۴ شعبه اخذ کار رای گیری از مردم دیار الوند را در انتخابات امروز هشتم تیرماه برعهده دارند.

۲۰ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی و دست اندرکار کار برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را در استان همدان برعهده دارند.

چهار هزار نیروی پلیس امنیت برگزاری انتخابات در استان همدان را برعهده دارند.

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری ۶ نامزد براساس حروف الفبا شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف از سوی شورای نگهبان قانون اساسی تایید صلاحیت شدند که پیش از شروع رای گیری، قاضی زاده هاشمی و زاکانی انصراف خود را از ادامه حضور در رقابت های انتخاباتی اعلام کردند.

نظر شما