شناسهٔ خبر: 67404721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز فرآیند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری در گلستان

فرآیند رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، همزمان با سراسر کشور، از راس ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در استان گلستان نیز آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گلستان؛ رئیس ستاد انتخابات گلستان گفت: رای گیری در یکهزار و ۵۱۵ شعبه (یکهزار و ۲۱۲ ثابت و ۳۰۳ سیار) در ۲۷ حوزه انتخابیه در این استان، تا ساعت ۱۸ ادامه دارد.

سیدعلی تصریح کرد: برای رای دادن، همراه داشتن اصل کارت هوشمند ملی و یا شناسنامه عکس دار، الزامی است.

وی خاطرنشان کرد: امروز ادارات ثبت احوال در استان، جهت صدور فوری این مدارک برای افراد فاقد آن، فعال است.

رئیس ستاد انتخابات گلستان ادامه داد: در استان گلستان یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.

مهاجر با اعلام اینکه در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان گلستان ۹ هزار و ۶۴۳ رای اولی داریم، افزود: متولدان ۸ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این انتخابات رای دهند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۵۵۰ عامل اجرایی در برگزاری انتخابات، مشارکت می‌کنند.

رئیس هیأت نظارت بر انتخابات در گلستان نیز از به کارگیری بیش از ۵ هزار ناظر و بازرس مردمی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در این استان و به طور میانگین ۳ نفر در هر شعبه، خبر داد.

حمیدرضا بهمنی نژاد گفت: همچنین با آغاز به کار سامانه «مردم ناظر» همه مردم می‌توانند بر انتخابات نظارت؛ و تخلفات احتمالی را به همراه مستندات، ارسال کنند تا پیگیری شود.

وی افزود: این سامانه به نشانی mardomnazer.shora-gc.ir در دسترس است.

<div id="video-display-embed-code_11259535"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4270128/11259535?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما