شناسهٔ خبر: 67396346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون استاندار خراسان شمالی خبر داد

بهبود ۱۹ پله‌ای خراسان شمالی در شاخص تورم

معاون اقتصادی استاندار خراسان شمالی گفت: استان در شاخص نرخ تورم در ابتدای سال گذشته، جایگاه چهارم را در میان استان‌های کشور داشت که با اقدامات انجام شده، این جایگاه ۱۹ پله بهبود یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ پنجشنبه هفتم تیر_ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی اظهار کرد: تداوم جلسات شورای برنامه‌ریزی برای رشد و توسعه استان و اتخاذ تصمیمات کلیدی خواهد بود.

وی افزود: تمام تصمیمات مهم استان باید در شورای برنامه‌ریزی مصوب شود لذا تفویض اختیار به کارگروه‌های ذیل این شورا مورد قبول نیست.

استاندار خراسان شمالی گفت: اختیارات قانون برای شورای برنامه‌ریزی استان‌ها با بررسی تمام جوانب موضوعات مختلف در جهت حل دغدغه‌های استان است، لذا تفویض اختیار کامل به کارگروه ذیل این شورا نباید انجام شود چون روند توسعه و رشد به کندی صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح جوانی جمعیت، طبق قانون در نزدیک‌ترین شهر برای متقاضی، زمین تأمین می‌شود اما در بخش زیر ساخت‌ها نباید موجب صدمه به روستاها شود تا شهرهای موجود بزرگ‌تر نشوند بنابراین توجه به این موضوع اهمیت دارد.

ناصر فخر موحدی، معاون اقتصادی استاندار نیز در این جلسه اظهار داشت: نرخ تورم در خراسان شمالی برای دو سال پیاپی پایین‌تر از میانگین کشور گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ تورم سالانه کشور در خردادماه امسال ۳۶.۱ درصد ثبت شد و بر این اساس خراسان شمالی در این شاخص در رتبه بیست و سوم استان‌های کشور قرار دارد.

وی افزود: استان در شاخص نرخ تورم در ابتدای سال گذشته، جایگاه چهارم را در میان استان‌های کشور داشت که با اقدامات انجام شده، این جایگاه ۱۹ پله بهبود یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: برای نخستین بار در خراسان شمالی، نرخ تورم در اقلام غیرخوراکی زیر میانگین کشوری قرار گرفته است.

نظر شما