شناسهٔ خبر: 67396273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان غربی:

حملات شیمیایی رژیم بعث عراق علیه مردم سردشت لکه سیاهی در تاریخ معاصر است

المیرا عسگری زاده

استاندار آذربایجان‌غربی به مناسبت هفت تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت، پیامی صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به نقل از استانداری آذربایجان‌غربی در این پیام آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

حملات شیمیایی رژیم بعث عراق علیه مردم بی­ دفاع سردشت در جریان جنگ تحمیلی که با سکوت مشمئز کننده مجامع بین­ المللی همراه بود، لکه سیاهی در تاریخ معاصر است. بدون شک بمباران شیمیایی سردشت یکی از تلخ ترین خاطرات به جا مانده در نزد ایرانیان از هشت سال جنگ تحمیلی و هشتم تیر ماه ۱۳۶۶ یادآور یکی از غمبارترین روزها در تاریخ دفاع مقدس است که تا ابد این لکه ننگ بر پیشانی عاملان و حامیان این جنایت باقی خواهد ماند.

امروز در حالی یاد و خاطره هزاران قربانی بمباران شیمیایی سردشت را گرامی می‌داریم که با گذشت ۳۷ سال از این جنایت پیگیریهای حقوقی بین‌المللی دولت جمهوری اسلامی ایران برای استیفای حقوق تضییع شده مادی و معنوی شهدا و جانبازان شیمیایی ایران و محاکمه و مجازات آمران، عاملان، معاونان، مباشران و حامیان استفاده از سلاح شیمیایی علیه ایران از جمله در فاجعه سردشت، ادامه دارد . با این وجود ملت ایران عاملان این جنایات و هم‌دستان آنها را نه فراموش خواهد کرد و نه خواهد بخشید.

دولت مردمی شهید جمهور حضرت آیت الله رئیسی ، تمام تلاش خود را برای توسعه رفاه و زیرساخت های اساسی در این سرزمین نجیب و نیز رسیدگی به پرونده جانبازان شیمیایی و خانواده های آنان بکار گرفت و دستاوردهای رخ داده موید این امر است. از خداوند منان برای شهدای عزیز شیمیایی علو درجات و برای جانبازان گرانقدر سلامتی و طول عمر مسالت دارم.

انتهای پیام

نظر شما