شناسهٔ خبر: 67392444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: تولیدات صنعتی هرمزگان در دولت سیزدهم ۱۰ میلیون تن افزایش یافت

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با بیان اینکه تولیدات صنعتی این استان در دولت سیزدهم ۱۰ میلیون تن افزایش یافته است، گفت: ابتدای دولت، مجموع تولیدات صنعتی هرمزگان ۶ میلیون تن بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: مجموع تولیدات صنعتی هرمزگان پایان سال ۱۴۰۲ به ۱۶ میلیون تن رسید و در زنجیره معدن نیز ۱۱ میلیون تن افزایش رقم خورد که اتفاق بزرگی است.

وی در خصوص میزان صادرات استان هرمزگان نیز بیان کرد: مجموع صادرات استان در ابتدای دولت سیزدهم یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و بخشی از آن مربوط بنزین بود اما در سال‌های گذشته بنزین از سبد محصولات صادراتی این استان حذف شده است.

دوستی عنوان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری‌های استان هرمزگان روی کاغذ ۷۵۱ همت است که تمامی مجوزهای لازم در این باره صادر شده است و پیشرفت آن‌ها عمدتا زیر پنج درصد است.

وی یادآور شد: ۳۵۳ همت طرح سرمایه‌گذاری در هرمزگان با پیشرفت فیزیکی بیش از پنج درصد آغاز شده است ضمن اینکه طی دولت سیزدهم ۱۰۲ همت پروژه‌ سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه همچنان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار راهبرد اصلی دولت در این استان است، گفت: ایجاد توسعه در صنعت فولاد یکی از موضوعات هرمزگان است که برای حل محدویت‌های حوزه سنگ آهن مگنتیت، بروی زنجیره هماتیت تمرکز کرده‌ایم و امروز به بیش از ۸۰۰ میلیون تن ذخایر سنگ آهن هماتیت رسیده‌ایم که می‌تواند چالش تأمین سنگ آهن را به حداقل ممکن برساند.

به گفته دوستی: تا سال ۱۴۰۴ مجموع تولیدات استان هرمزگان بر پایه سنگ آهن هماتیت از یک و نیم میلیون به سه و نیم میلیون تن خواهد رسید و بهره‌برداری از نیروگاه اتمی پنج هزار مگاواتی سیریک چالش صنعت استان در حوزه تأمین انرژی را رفع خواهد کرد.

یکی از ظرفیت ها و فرصت‌های ارزشمند برای رشد اقتصادی کشور بدون اتکا به درآمدهای نفتی، معادن است که در این میان وجود تنوع مواد معدنی، هرمزگان را جزو مناطق شاخص معدنی در سطح کشور مطرح کرده است.

چندی قبل نیز استاندار هرمزگان از آغاز اکتشافات معدنی در پهنه‌های امید بخش این استان ساحلی در حوزه کشف ذخایر جدید سنگ آهن مگنتیت خبر داد و تاکید کرد که خروج مواد معدنی کشف شده در پهنه‌های هرمزگان به صورت خام ممنوع است و فرآوری این محصولات باید در همین استان انجام شود.

نظر شما