شناسهٔ خبر: 67392280 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبی سوادکوه

ساری- ایرنا- مدیرعامل آبفای مازندران گفت: میزان خسارت به تاسیسات آبی ناشی از بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در سوادکوه ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

صاحب‌خبر -

بهزاد برارزاده روز پنجشنبه در بازدید از تاسیسات سیل زده شهرستان سوادکوه، در جمع خبرنگاران با اشاره به بررسی‌های اولیه میزان خسارت سیل به تاسیسات آبی شهرستان‌های سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ اظهار کرد: میزان خسارت به تاسیسات آبی ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شد.

وی با تاکید بر بارش باران در ارتفاعات شهرستان سوادکوه افزود: بروز سیل در روستاها و شهرهای مسیر رودخانه تالار در سوادکوه شمالی، سوادکوه و سیمرغ در بامداد روز گذشته منجر به تخریب پل‌های خطوط انتقال آب و همینطور رانش جاده‌های حاشیه رودخانه شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: بخشی از خطوط انتقال آب و شبکه‌های توزیع وچاه‌های مسیر دچار خسارت شدند.

برارزاده گفت: با تلاش همکاران شرکت آبفا آب شرب مناطق سیل زده وصل است و مناطق روستایی رجه و دهمیان در شهرستان سوادکوه و بخشی از شهر پل سفید دچار کمبود آب هستند.

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبی سوادکوه

وی از رفع مشکل تا ساعتی دیگر در این مناطق خبر داد و گفت: تیم‌های مدیریتی وعملیاتی به مناطق سیل زده اعزام شدند.

این مسئول با اشاره به امدادرسانی در ساعات اولیه وقوع سیل، اظهار داشت: همکاران آبفا نسبت به رفع شکستگی و اجرای خطوط انتقال جایگزین موقت ورود داشتند.

به گزارش ایرنا، حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه پنجم تیر پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت.

سیل در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعداد زیادی از خودروها زیر این آوردهای سیلابی دفن شدند.

خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبی سوادکوه

نظر شما