شناسهٔ خبر: 67387010 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

جلیلی: پروژه «شکست فشار حداکثری» شکست فاحش خورده است

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نگاهی که ملت را باور نداشت و نگاهش به اخم چند قدرت خارجی بود، شکست فاحش خورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سعید جلیلی عصر چهارشنبه در جریان سفر به مشهد و حضور در ورزشگاه تختی اظهار کرد: یک نگاه در این کشور حاکم بود که ملت را باور نداشت و نگاهش به اخم چند قدرت خارجی بود. فرمولی هم که ارائه می‌دهد، این است که چند امتیاز به فلان قدرت خارجی بدهیم تا ببینیم می‌توانیم مشکلات را حل کنیم یا نه.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ملت ما در سال‌های اخیر شاهد بود. کسانی آمدند که می‌خواستند با قدرت‌ها صحبت کنند تا هم چرخ اقتصاد بچرخد و هم چرخ سانتریفیوژ. اتفاقاً رفتند و این کار را هم انجام دادند، آژانس هم تصدیق کرد اینها همه تعهدات را انجام دادند اما در نهایت، طرف مقابل نه‌تنها هیچ تعهدی را عمل نکرد بلکه در کل از قرارداد خارج شد. آخر کار نیز همین‌ها که خواهان چرخیدن سانتریفیوژها بودند، همه این‌ها را جمع کردند و حاصل زحمات دانشمندان ما را دادند رفت. گفتند این کارها به خاطر چرخیدن چرخ اقتصاد بود اما بازهم ۸۰ تحریم شد ۸۰۰ تحریم. حتی خودشان هم تحریم شدند و حتی برای هواپیماهایشان نتوانستند بنزین بگیرند.

وی با بیان اینکه پروژه شکست فشار حداکثری، شکست فاحش خورده است، خاطرنشان کرد: خیلی‌ها می‌خواستند قدرت یک ملت را به اراده خارجی‌ها گره بزنند اما در مقابل، یک نگاه دیگر هم سه سال گذشته بر این کشور حاکم بوده که براساس آن، یک جهش در شأن ملت ایران حاصل شد. اگر ما صحبت می‌کنیم از یک جهان فرصت، این فقط یک شعار نیست بلکه یک واقعیت است.

نظر شما