شناسهٔ خبر: 67384142 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هدف نشست دوحه ادغام کامل طالبان در جامعه بین‌المللی است - اکونیوز

اقتصاد ایران: سخنگوی دبیرکل سازمان ملل درباره اهداف نشست سوم دوحه اعلام کرد ادغام کامل طالبان در جامعه بین‌المللی از اهداف این نشست است.

صاحب‌خبر -
- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت هدف اصلی نشست دوحه ادغام کامل افغانستان در جامعه بین‌المللی و رعایت تعهدات بین‌المللی این کشور است.

وی با تأیید گزارش‌ها افزود: «رزماری دی کارلو» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی و صلح ریاست نشست سوم دوحه را برعهده خواهد داشت.

دوجاریک ادامه داد در این نشست چگونگی پیشبرد تعامل بین‌المللی در مورد افغانستان به شیوه منسجم‌تر، هماهنگ‌تر و ساختارمندتر بحث خواهد شد.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل همچنین تأکید کرد نشست دوحه زمینه گفتگوی مستقیم بین فرستادگان ویژه کشورهای در مورد افغانستان و طالبان را فراهم می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد در دوم جولای در دوحه، دی کارلو و فرستادگان ویژه قرار است با نمایندگان جامعه مدنی افغانستان، از جمله سازمان‌های حقوق بشری و مدافعان حقوق زنان دیدار کنند.

دوجاریک اضافه کرد هدف نهایی این روند، صلح افغانستان با خود و همسایگانش، ادغام کامل در جامعه بین‌المللی و رعایت تعهدات بین‌المللی‌اش، از جمله در مورد حقوق بشر و به‌ویژه در مورد حقوق زنان و دختران است.

انتهای پیام/.

برچسب‌ها:

نظر شما