شناسهٔ خبر: 67383641 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پورمحمدی در نشست خبری:

نظرسنجی‌ها می‌گوید انتخابات دو مرحله ای است/ باید از ظریف و ظریف‌ها به عنوان ستاره استفاده کنیم/ به نفع کسی کنار نخواهم رفت

پورمحمدی در نشست خبری: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: داستان‌هایی مثل کرسنت نباید تکرار شود و باید حل شود چرا تکلیفش مشخص نمی‌شود؟ اگر‌بنا است بحث کنید و داد و فریاد بزنید چه اشکالی دارد انجام دهید و تکلیف روشن کنید مردم باید بشوند. یک بخشی از این پرونده در خصوص رشوه و فساد به دادگاه رفته است اما پرونده توقف کرسنت جایی نرفته است برای این چه کسی مسئول است؟

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا،حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در نشست خبری خود با بیان این‌که راه شهید رئیسی باید ادامه پیدا کند، گفت: این که در ۵۰ روز همه چیز برای انتخابات ریاست جمهوری ساماندهی شود بسیار دشوار است اما نظام ظرفیت های بسیار دارد. طبیعی هم هست در فرصت کوتاه همه ظرفیت‌ها نشان داده نشود اما توکل بر خدا.

وی تاکید کرد: در ساعات آخر تبلیغات هستیم و همه باید بر مشارکت تاکید کنیم. مشارکت نشان دهنده حضور و توان ملی است. مشارکت سبب همبستگی است. مشارکت کشور را در برابر بیگانگان توانمند می‌کند و همه باید تلاش کنیم بر مشارکت بیفزاییم.

پورمحمدی درباره اینکه اگر رای نیاورد چه حسی خواهد داشت، بیان کرد: حسم را بعد از رأی گیری خواهم گفت، اما آنچه که مهم است مشارکت است، به همین سبب چه رأی بیاورم و چه رأی نیاورم خوشحال خواهم بود، ولی اگر رأی بیاورم کشور دچار یک تحول مدیریتی خواهد شد.

وی درباره نظرسنجی گفت: نظرسنجی‌ها توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود اما بخش زیادی از جواب دهندگان سکوت کرده‌اند، در خصوص من هم می‌گویند ۷ الی ۸ سال سکوت کردم و نبودم من را خیلی مردم نمی‌شناختند اما برخی از آقایان در انتخابات‌های دیگر و مجلس فعال بودند، طبیعی هم هست من انتظار سبد رأی آنچنانی ندارم.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: من به نفع کسی کنار نخواهم رفت، من صاحب گفتمان هستم، گفتمان انقلاب اسلامی؛ تا از حواشی و افراط و تفریط ها جلوگیری کنم و انتخابات این امکان را به من می‌دهد. ما باید در قاب کامل انقلاب اسلامی بدون افراط و تفریط قرار بگیریم. من اصول‌گرا هستم اما به تعبیر امام که گفت فقه ما به زمان و مکان در حال تغییر  است باید با علم پیش برویم. نکته بعدی تعقل است چراکه اسلام دین تعقل است و هرکجا که از عقل فاصله بگیریم از انقلاب اسلامی فاصله  گرفته ایم. انقلاب ما بر اساس اصول شکل گرفته است و من هم بر همین تاکید داریم.

وی با بیان اینکه با همه دولت‌ها کار کرده ام و سعی کردم همکاری داشته باشم، گفت: دیدم یک مستندی این روزها به نام زالو منتشر کردند، اما توجه نکردند خودشان هم در مستند نشان دادند که سازمان بازرسی و نماینده سازمان بازرسی قوی ترین گزارش را به دادگاه و نهادهای بین المللی داده است و در جلسه رفته است و دفاع کرده است و رئیس کرسنت از نماینده این سازمان که آن زمان من بودم عذرخواهی کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: داستان‌هایی مثل کرسنت نباید تکرار شود و باید حل شود چرا تکلیفش مشخص نمی‌شود؟ اگر‌بنا است بحث کنید و  داد و فریاد بزنید چه اشکالی دارد انجام دهید و تکلیف روشن کنید مردم باید بشوند.  یک بخشی از این پرونده در خصوص رشوه و فساد به دادگاه رفته است اما پرونده توقف کرسنت جایی نرفته است برای این چه کسی مسئول است؟

وی در خصوص ادامه روابط ایران و روسیه گفت: حتما بهتر می‌شود و خود من ۳۰ سال است سفرها و ملاقات و مذاکره‌ای با مقامات بالای روسیه داشته‌ام و با ادبیات این مقامات آشنایی دارم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص نظرسنجی‌ها بیان کرد: نظرسنجی‌ها می‌گوید انتخابات دو مرحله ای است، اعداد نظرسنجی‌ها نزدیک است البته برخی عددسازی‌ها توسط طرفداران آن‌ها هم می‌شود ولی اعداد به هم نزدیک هستند و تا صبح شنبه مشخص می‌شود.

پورمحمدی درباره انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا گفت: پیش بینی سخت است، ترامپ یک معامله گر جدی است. ایران یک بازار بزرگ منطقه‌ای و فراجهانی دارد اما به دلیل کشمکش‌های منطقه‌ای طرفین می‌توانند نقش‌های خوبی ایفا کنند.  ایران می‌تواند بازیگر خوبی باشد. در صورتی که ما وفاق ملی داشته باشیم. خط کشی نکنیم و بارها گفته ام از ظریف و ظریف‌ها به عنوان ستاره باید استفاده کنیم، مربی باید دقیق جلو برود و شکار صحنه کند، این گونه جمهوری اسلامی گام‌های بلندی خواهد برداشت و ظرفیت بزرگی هم داریم .

خبر در حال تکمیل می باشد...

برچسب‌ها:

نظر شما