شناسهٔ خبر: 67325778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پورمحمدی در نشست خبری:

قدرت من برای جابجایی فضای سیاسی کشور برخی را نگران کرده است/ خودم را تا اینجا موفق می‌دانم/ برخی سال‌هاست دولت سایه و روشن و رسانه در اختیار دارند

پورمحمدی در نشست خبری: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: من سبدی برای جایگاه ریاست جمهوری نگذاشته بودم و این سانحه باعث شد وارد صحنه شوم و گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح کردم. برخی دوستان از سالیان سال دولت سایه و روشن و شبکه های استانی و شهری برقرار کردند و رسانه هم در اختیار دارند.شاید برخی حس می کنند من قدرت جابجایی فضای سیاسی کشور را دارم و این نگرانشان کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز برگزار شد.

پورمحمدی در ابتدای نشست خبری خود گفت: برنامه دولت قرار نظم و انضباط در برنامه‌ها و رعایت حقوق همه است. خوشبختم خانواده اطلاع‌رسانی کشور مجموعه توانمندی دارد. فضای مطبوعی در ساحت اطلاع‌رسانی ایجاد کردند و این را سرمایه بزرگی برای کشورمان می‌دانم. این جامعه با نشاط با روحیه دارای ظرفیت بالایی است. این توانایی مردم مبتنی بر تلاش شما است.

وی تصریح کرد: برنامه دولت قرار تقویت خبرنگاران و اطلاع‌رسانی خواهد بود. محیط بانشاط و باانگیزه برای رشد کشور است. اطلاع رسانی به مسئولین بسیار کارساز خواهد بود. دنیای امروز دنیای شفافیت و دنیای نظارت عمومی است. نظارت افکار عمومی فوق‌العاده تعیین کننده است. باید به این احترام بگذاریم و عکس‌العمل تند و حذفی نداشته باشیم و اجازه ندهیم جسارت از خبرنگاران گرفته شود، زبان نقد باید زبان جامعه باشد. مسئولین وظیف دارند جواب بدهند و اگر حرف درستی می‌زنند خود را  اصلاح کنیم.

وی افزود: در کشور اگر فضای نقد فراهم نشود فضای رخوت و ناامیدی ایجاد خواهد کرد.

پورمحمدی در پاسخ به این سوال که شما به عنوان دبیرکل جامعه روحانیت مبارز اعلام کردید لایحه حجاب را پس می‌گیرید آیا می‌خواهید با این رویه راه آقای رئیسی را ادامه دهید و اینکه برای مذاکرات هسته‌ای چه برنامه‌‌ای دارید، گفت: بلوک و موضع بنده روشن است. من صاحب یک گفتمان روشن در کشور هستم. گفتمان قاطع و تداوم انقلاب اسلامی بدون حاشیه‌هایی که به آن اضافه شده است. بازگشت جدی به امام انقلاب و رهبری داشته باشیم. این مواضع را قاطع ادامه خواهم داد. خطی است تعقیب می‌کنم انشاءالله در انتخابات نتیجه روشن به دست بیاورم چه پس از انتخابات.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: به آنچه درباره زنان داریم افتخار می‌کنیم. بحث حجاب مقوله دینی و فرهنگی است. بخشی به آن اعتقاد دارند و عمل می‌کنند اما در کشمکش سیاسی به یک تنازع کشیده شده و نباید اینطور می‌شد. لایحه حجاب و عفاف هنوز نهایی نشده؛ اشکالاتی در اجرا دارد، سبک اجرای لایحه را قبول ندارم. مهم آن است که مساله را خارج از فضای تنش و ستیز حل کنیم و از کف خیابان خارج کنیم ولی باید به طور جدی به مساله بپردازیم.

وی افزود: هر دولتی جایگاه خودش را دارد. من مواضع خود را می‌گویم و به مواضع شهید رئیسی احترام می‌گذارم ایشان سبک بسیار خوبی در برخورد با مردم داشته است و این سبک را ادامه خواهم داد. در سیاست‌های اجرایی و مدیریت سبک خاص خودم را دارم. بحث مذاکره هسته‌ای به طور جدی است و با تمام قدرت و تمام توان از همه ظرفیت‌های بین‌المللی و دیپلماتیک استفاده خواهیم کرد و حق ایران را با سرعت و قدرت کافی با حمایت مردم خواهیم گرفت و آینده را با قدرت پیش خواهیم برد و تجربه پیشین ما این را نشان داده است.

پورمحمدی درباره قصد ائتلاف لحظه آخری با اقای پزشکیان خواهید داشت گفت: من صاحب گفتمان خاصی دارم و بد‌ون خط تند و کند و باید به اصل راه نظام و انقلاب برویم یک مقدار این خط به جاده خاکی رفته و باید آن را به مسیر خود برگردانیم.

وی درباره اینکه پایین بودن اقبال به وی در نظرسنجی گفت: من سبدی برای جایگاه ریاست جمهوری نگذاشته بودم و این سانحه باعث شد وارد صحنه شوم و گفتمان انقلاب اسلامی را مطرح کردم. برخی دوستان از سالیان سال دولت سایه و روشن و شبکه های استانی و شهری برقرار کردند و رسانه هم در اختیار دارند. خودم را تا اینجا موفق می‌دانم. بخش زیادی از جامعه هنوز حس انتخاباتی نگرفته و من رسالت اولم را کمک برای مشارکت گذاشتم.

پورمحمدی گفت: امید مردم کم شده و ما باید امید مردم را برگردانیم. جامعه ما حس انتخاباتی ندارد و تمام تلاش می‌کنم تا یخ زدگی را بشکانم. من آمدم تا مشارکت را افزایش دهم. مردم فاصله گرفتند و دلسرد شدند و امیدشان کاسته شده و باید نشاط داشته باشند و از خودم نیز راضی هستم.

وی درباره تخریب وی از سوی برخی نامزدها گفت: شاید برخی حس می کنند من قدرت جابجایی فضای سیاسی کشور را دارم و این نگرانشان کرده است.

خبر در حال تکمیل می باشد...

برچسب‌ها:

نظر شما