شناسهٔ خبر: 67382437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۰ هزار و ۸۶۴ واحد نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی پروانه ساختمانی دارند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۲۰ هزار و ۸۶۴ واحد نهضت ملی مسکن در این استان پروانه ساختمانی دارند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۲۸ واحد به مرحله اتمام فونداسیون رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا میرمحمد مودی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان که پس از ارتباط تصویری با جلسه شورای عالی مسکن به ریاست سرپرست ریاست جمهوری، برگزار شد گفت: ۱۲۵ هزار و ۴۴ نفر در خراسان جنوبی برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌ نام کردند که از این تعداد ۴۵ هزار و ۸۶۸ نفر تایید نهایی شده‌اند.

وی افزود: از مجموع ۲۰ هزار و ۸۶۴ واحد دارای پروانه ساختمانی، تعداد ۱۴ هزار و ۳۲۸ واحد اتمام فونداسیون، ۹ هزار و ۵۸۵ واحد دارای اسکلت و سقف، پنج هزار و ۶۸۵ واحد اتمام سفت کاری، سه هزار و ۶۱۵ واحد به مرحله اتمام نازک کاری رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: هزار و ۶۴۰ واحد هم به مرحله اتمام عملیات ساختمانی رسیده‌ است که از این تعداد ۵۷۸ واحد امروز به صورت همزمان افتتاح شد.

وی بیان کرد: در طرح جوانی جمعیت نیز هشت هزار و ۸۱۰ نفر تایید نهایی شده‌اند که از این تعداد برای ۶ هزار و ۸۱۷ نفر قرعه کشی انجام شده‌ است.

۲۰ هزار و ۸۶۴ واحد نهضت ملی مسکن خراسان جنوبی پروانه ساختمانی دارند

مودی با اشاره به الحاق ۴۷ سایت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ هکتار گفت: از این تعداد ۴۰ سایت دارای طرح تفکیکی است که ۳۸ سایت به مساحت هزار و ۳۹۳ هکتار مجری آماده سازی دارد.

وی افزود: پیشرفت فیزیکی سایت‌های نهضت ملی مسکن استان ۲۹.۵ درصد است و از مجموع ۳۸ سایت دارای مجری، ۱۷ سایت خدمات زیربنایی آب، ۲۳ سایت خدمات برق و ۲۹ سایت خدمات گاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره آخرین وضعیت عملکرد بانک‌های استان در طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای دریافت تسهیلات مسکن ۲۱ هزار و ۵۷۷ نفر به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد پنج هزار و ۳۵۵ در انتظار تعیین شعبه، ۱۰ هزار و ۱۵۲ واحد دارای انعقاد قرارداد هستند.

هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن روز چهارشنبه به ریاست "محمد مخبر" سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزیر راه و شهرسازی در این وزارتخانه برگزار شد که در ارتباط تصویری با استان‌ها ۶۶ هزار و ۷۹۱ واحد نهضت ملی مسکن به بهره‌برداری رسید و به ۵۱ هزار و ۷۴۰ متقاضی واجد شرایط زمین واگذار شد.

سهم خراسان جنوبی از واحدهای افتتاحی ۵۷۸ واحد و واگذاری زمین ۲ هزار قطعه است.

نظر شما