شناسهٔ خبر: 67381497 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

فرار رانندگان اتوبوس و سرمایه گذاران از صنعت حمل و نقل مسافری/ فروپاشی نزدیک است

صاحب‌خبر -

فعالان بخش حمل و نقل مسافری در اعتراض بخشنامه های اخیر معاونت حمل و نقل سازمان راهداری برای رانندگان اتوبوس، مالکان اتوبوس و شرکت های حمل و نقل مسافری، کارزار اینترنتی راه اندازی کردند.

فرار رانندگان اتوبوس و سرمایه گذاران از صنعت حمل و نقل مسافری/ فروپاشی نزدیک است
تین نیوز

فعالان بخش حمل و نقل مسافری در اعتراض بخشنامه های اخیر معاونت حمل و نقل سازمان راهداری برای رانندگان اتوبوس، مالکان اتوبوس و شرکت های حمل و نقل مسافری، کارزار اینترنتی راه اندازی کردند.

به گزارش تین نیوز، بخشی از اعتراض این افراد به بخشنامه هایی است که معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تازگی در مورد حمل و نقل مسافری جاده ای ابلاغ کرده است.

فعالان بخش حمل و نقل مسافری جاده ای همچنین به عدم پیگیری و اعمال واقعی کرایه بر اساس نفر بر کیلومتر، عدم حمایت واقعی از سرمایه گذاران برای نوسازی ناوگان و واردات، ارجاع پرونده های تخلفات شرکت ها به قوه قضائیه بر خلاف ضوابط سازمان و اعمال جرایم سنگین برای شرکت ها اعتراض دارند.

متن این کارزار را در ادامه بخوانید:

« بسمه تعالی

ریاست محترم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور

با سلام و تحیات الهی

احتراما به استحضار می رساند، صدور بخشنامه های مکرر و غیرکارشناسی در چند سال اخیر، از جمله بخشنامه صدور صورت وضعیت دربستی، اخذ اطلاعات غیرضروری از مسافران، عدم پیگیری و اعمال واقعی کرایه بر اساس نفر بر کیلومتر، عدم حمایت واقعی از سرمایه گذاران برای نوسازی ناوگان و واردات، ارجاع پرونده های تخلفات شرکت ها به قوه قضائیه بر خلاف ضوابط سازمان و اعمال جرایم سنگین برای شرکت ها و صدها بخشنامه مشکل ساز و غیرکارشناسی دیگر، و همچنین دخالت در امور داخلی شرکت ها بر خلاف قوانین توسط معاون محترم حمل و نقل، متأسفانه باعث فرار سرمایه گذاران، رانندگان و ضررهای مالی به شرکت های حمل و نقل شده است؛ به طوری که ناوگان فعال اتوبوسی از ۱۴۰۰۰ به حدود ۶۵۰۰ ناوگان فعال کاهش پیدا کرده و عملاً مردم عادی و قشر ضعیف برای تهیه بلیط اتوبوس در اکثر شهرستان ها با مشکل مواجه هستند.

این وضعیت باعث نارضایتی عمومی در سطح جامعه و فعالان بخش مسافربری شده و ادامه این نگرش باعث فروپاشی صنعت حمل و نقل اتوبوسی کشور خواهد شد. لذا با توجه به مطالب مطرح شده، درخواست تغییر و اصلاح جدی در معاونت حمل و نقل آن سازمان را داریم.

با تشکر

رونوشت:

- ریاست محترم جمهور جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم قوه قضائیه جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- وزیر محترم مسکن، راه و شهرسازی جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم بازرسی کل کشور جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم دیوان محاسبات جهت استحضار و دستور پیگیری لازم
- ریاست محترم کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی جهت استحضار و دستور پیگیری لازم

لینک کارزار اینجاست

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما