شناسهٔ خبر: 67381459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عامل آتش سوزی عمدی مراتع شهیون دزفول به حبس محکوم شد

دزفول - ایرنا - نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول گفت: عامل آتش سوزی عمدی مراتع بخش شهیون دزفول به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول، محمد شمیری روز چهارشنبه بیان کرد: این مجرم سال گذشته اقدام به آتش زدن عمدی مراتع بخش شهیون دزفول با انگیزه اختلافات محلی کرده بود که به سرعت توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شناسایی و برای وی تشکیل پرونده شد.

وی ادامه داد: سرانجام پس از حدود یک سال پیگیری‌های مستمر حقوقی این اداره رای محکومیت قطعی این مجرم صادر شد.

نماینده حقوقی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول با استناد به ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگلها و مراتع گفت: ایجاد آتش سوزی عمدی در جنگل‌ها براساس این قانون دارای مجازات سه تا ۱۰ سال حبس است.

شمیری با اشاره به جرم انگاری آتش زدن پوشش گیاهی،‌ فضای سبز، درختان و مزارع بیان کرد: هرکس به طور عمد جنگل، خرمن‌ یا هر نوع محصول زراعی، درختان، مزارع یا باغ‌های متعلق به دیگری را آتش بزند براساس ماده ۶۷۵ قانون مجازات اسلامی به حبس از ۲ تا پنج سال محکوم می ‌شود.

به گزارش ایرنا، بخش کوهستانی و سخت گذر شهیون دزفول دارای یک شهر شهیون، پنج دهستان و بیش از ۳۰۰ روستا با جمعیتی پراکنده است؛ وسعت بخش شهیون دزفول به قدری است که فاصله برخی روستاهای این بخش با بخش مرکزی حدود ۲۰۰ کیلومتر است.

بخش شهیون بیش از ۶۰ درصد مساحت شهرستان دزفول را در برگرفته و از کمبود امکانات نظیر جاده رنج می‌برد؛ اهالی این بخش برای دریافت خدمات درمانی مجبورند ساعت‌ها رانندگی کنند.

شهرستان دزفول حدود ۴۷۰ هزار هکتار منابع طبیعی دارد که ۳۵۰ هزار هکتار آن منابع ملی است ضمن اینکه ۲۳۰ هزار هکتار جنگل در دزفول وجود دارد که پوشش گیاهی آن بلوط، کلخونگ، بادام و کیکوم است.

نظر شما