شناسهٔ خبر: 67381104 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

افتتاح همزمان طرح پایش تصویری و کنترل تردد۲۷ روستای بخش بشاریات

به مناسبت هفته قوه قضائیه بهره برداری از طرح پایش تصویری و نظارتی ۲۷ روستای بخش بشاریات آغاز شد. به مناسبت هفته قوه قضائیه بهره برداری از طرح پایش تصویری و نظارتی ۲۷ روستای بخش بشاریات آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته قوه قضائیه بهره برداری از طرح پایش تصویری و نظارتی ۲۷ روستای بخش بشاریات با حضور علی فولیان معاون اجتماعی  وپیشگری از وقوع جرم دادگستری  کل استان قزوین، عباس افلاطونی مدیرکل دفتر امنیتی انتظامی استانداری قزوین، بخشداربشاریات، شهردار، فرماندهی نیروی انتظامی، مقاومت بسیج شهر خاکعلی برگزارشد.
 

علی فولیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در این مراسم اظهار کرد: با اجرای برنامه های پیشگیرانه توسط بخشداری بشاریات خوشبختانه این بخش و شهر خاکعلی در پیشگیری از وقوع جرم در استان پیشرو هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین در ادامه یاد آورشد: بخش عمده ای از اختلافات و پرونده های قضایی بدلیل عدم آگاهی مردم از  قانون است که در بسیاری از حوزه ها در بحث معاملات و چگونگی بیان مطالبه گری حق و حقوق که متاسفانه باعث بروز مشکلات و تشکیل پرونده های قضایی می شود. 

وی تاکید کرد: بالابردن سطح آگاهی مردم از قوانین بخصوص حوزه مدنی  می تواند از تشکیل پرونده های قضایی در دادگاه و دادسراها جلوگیری کند.

افتتاح همزمان طرح پایش تصویری و کنترل تردد۲۷ روستای بخش بشاریات

فولیان در ادامه به راه اندازی مرکز سامانه پایش تصویری و نظارتی شهید آیت الله رییسی در بخش بشاریات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این سامانه با نصب دوربین های مداربسته در وردوی خروجی  تمامی ۲۷ روستای بخش تحت پوشش پایش تصویری و نظارتی این مرکز قرار گرفتند.

فولیان تصریح کرد: مرکزسامانه پایش تصویری و نظارتی بخش بشاریات که با هماهنگی مسئولین قضایی بخش با بخشدار و همچنین شهردار خاکعلی و دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای این بخش با اتحاد و همدلی و باهدف پیشگیری از جرائم بخصوص سرقت و نزاع ها صورت گرفت امیدواریم شاهد کاهش جرم در منطقه باشیم.

سید محسن پور موسوی بخشدار بشاریات با بیان اینکه کاهش جرائم و پیشگیری از وقوع جرم یکی از الویت های مهم و اصلی ما در بخش بشاریات است، افزود: بخشداری بشاریات برای ایجاد امنیت و آرامش مردم و پیشگیری از وقوع جرم گام های موثری برداشته است که برگزاری کلاس های آموزشی، مهارت های قانون برای دهیاران و شوراهای اسلامی بخش و همچنین آگاه سازی مردم می توان اشاره کرد که تمامی این اقدامات باعث کاهش چشمگیر جرم ویا بزهکاری در بخش نسبت به سال های گذشته شده است.

وی افزود: ایجاد مرکز سامانه پایش  تصویری و نظارت تردد ورودی و خروجی های ۲۷ روستای بخش یکی دیگر اقداماتی است که در راستای ایجاد امنیت و آسایش برای جان و اموال مردم  و همچنین پیشگیری از جرم و بزهکاری است که با نصب دوربین های پایش تصویری و نظارت برتمامی  ورودی و خروجی  روستاهای بخش  تمامی روستاها به مرکز سامانه پایش تصویری و نظارت شهید رییسی ‌متصل شدند.

بخشدار بشاریات درادامه به کاهش ساخت وساز های غیر مجاز در این بخش اشاره کرد وافزود: ساخت ساز های غیر مجاز در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۵ درصد بود که با برنامه ریزی های انجام شده بخصوص بحث اگاه سازی و برگزاری دوره های آموزشی خوشبختانه ساخت و ساز های غیر مجاز به زیر ۵ درصد رسیده است که تلاش خواهیم کرد این مقدارهم به صفر برسد.

انتهای پیام

نظر شما